loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 299 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

رمز مؤفقیت در زندگی چیست؟

هر توفيق بزرگي ايجاب مي‌كند كه مسئوليت‌پذير باشيد. در تحليل نهايي، صفت مشترك همه آدم‌هاي موفق، توانايي در قبول مسئوليت است.

موفقيت در زندگي لازمه داشتن دانش بالا، ثروت زياد، قدرت و مقام اجتماعي نيست،بلكه موفقيت يعني خود باشيم، نه ديگري. موفقيت يعني شناخت ارجحيت‌هاي زندگي و عملكرد براساس آن. موفقيت يعني ساختن امروز براي فردايي بهتر. موفقيت، تجهيز امروز خود براي فرداي پربار است. موفقيت در زندگي به عوامل مختلفي بستگي دارد.

1- ايمان به موفقيت 
كسي مي‌تواند به موفقيت برسد كه خواهان آن باشد و در وجود خود توان رسيدن به آن را بيابد و خودش را لايق رسيدن به موفقيت بداند و نسبت به تحقق آن اميدوار باشد. اين امر نياز به روي آوردن به افكار مثبت و طرد افكار منفي دارد.

 

2- تصميم و قاطعيت 
يكي از رموز موفقيت مردان بزرگ، اراده قوي و عزم راسخ آنها بوده است. كساني كه از ميان موانع و مشكلات بگذرند و از تندباد حوادث به سلامتي عبور كنند به اهداف متعالي خود خواهند رسيد. چه بسا افرادي كه از امكانات خوبي برخوردارند ولي به دليل سستي اراده و عدم اعتماد به نفس و عدم قاطعيت در امور، از اتخاذ تصميم باز مانده و به ركود و شكست تن داده‌اند و چه بسا افرادي كه با وجود امكانات كم و شرايط سخت، باعزمي راسخ و اعتماد به نفس به قله‌هاي رفيع موفقيت نايل گشته‌اند.

 

3- پشتكار و استقامت 
پيروزي و موفقيت از آن كساني است كه در عرصه پيكار زندگي تسليم موانع نشده و با صبر و شكيبايي به راه خود ادامه داده‌اند. مي‌گويند يك دانش‌آموز چيني كه در رشته تحصيلي خود پيشرفتي به دست نياورده بود از شدت ياس و نااميدي كتاب‌هايش را جمع كرد و دور انداخت. در همان لحظه مشاهده كرد كه زني مستمند قطعه فلزي را با سختي سوهان مي‌زند تا از آن سوزني درست كند. مشاهده اين صحنه به او درسي آموزنده آموخت. او تصميم گرفت به كلاس درس برگردد و به هر قيمتي هست با قاطعيت تمام به ادامه تحصيل خود بپردازد. او در سايه شكيبايي در رديف دانشمندان شهير عصر خود قرار گرفت.

4- خودشناسي
يكي از راه‌هاي رسيدن به موفقيت، خودشناسي است. منظور از خودشناسي، شناسايي ذوق و استعداد و توانايي‌هاست. از اديسون پرسيدند: چرا اغلب جوانان موفق نمي‌شوند؟ گفت: براي اين‌كه راه خود را نمي‌شناسند و در جاده ديگري گام بر مي‌دارند.
يكي از دلايل شكست بعضي از جوانان، در نظر نگرفتن علاقه و ذوق شخصي است. مثلا شخصي به درس علاقه ندارد ولي به كارهاي هنري يا فني علاقه‌مند است. با اين حال با اكراه و اجبار و يا متاثر شدن از ديگران به تحصيل مي‌پردازد. بديهي است در اين صورت توفيق نمي‌‌يابد.
راز موفقيت ميليونرها

افراد ثروتمند و ميليونر خودساخته، باهوش‌تر و برتر از شما نيستند. اما آنها از يك سري اسرار ويژه براي ثروتمند شدن بهره گرفته‌اند كه شما نيز مي‌توانيد با پيروي از آنها حداقل كسب و كار خود را رونق بخشيد.
1- روياهاي بزرگي در سر داشته باشيد. افكار بزرگ، زندگي شما را متحول خواهد كرد.
2- يك تصوير خاص از مقصد خود در ذهنتان ترسيم كنيد. هر اندازه اين تصوير مشخص‌تر و خاص‌تر باشد، امكان دستيابي شما به آن بيشتر خواهد بود.
3- به گونه‌اي رفتار كنيد كه گويي شما مالك كسب و كارتان مي‌باشيد. ولو آنكه براي شخص و شركت ديگري كار مي‌كنيد. اين نگرش شما بذرهاي موفقيت و استقلال شغلي را در سرنوشت شما خواهد كاشت.
4- شغل خود را دوست داشته باشيد. چنانچه به آن علاقه‌مند نمي‌باشيد، آن را رها كنيد. با «نه» گفتن به شغلي كه تنها براي پول آن را انجام مي‌دهيد، شغل دلخواه خود را همچون آهن‌ربا جذب خواهيد كرد.
5- يك گروه خوشفكر تشكيل دهيد. با افرادي كه متعهد به ايجاد يك شغل بزرگ هستند جلسه بگذاريد. انديشه‌ها و ايده‌هاي خود را با يكديگر مطرح كنيد و از يكديگر پشتيباني كنيد.
6- همواره ضوابط اخلاق كاري را رعايت كنيد.
7- پيشرفت و بهبودي دائم و بي‌وقفه در شغل خود را سرلوحه اعمال خود قرار دهيد. هميشه به علم خود بيفزاييد.
8- به شغل خود به عنوان يك خدمت‌رسان بنگريد. ياري رساندن به ديگران كسب و كار شما را رونق خواهد بخشيد.
9- از تمام جزييات و ريزه
 ‌كاري‌هاي شغل خود آگاهي يابيد. اين پيشه شماست.10- منتظرصد فرصت‌ها باشيد. هر لحظه ممكن است بر در شما بكوبد. آيا شما آماده هستيد؟
11- تناسب اندام خود را حفظ كنيد. ذهن توانمند، جسم نيرومندي پديد مي‌آورد. بدن ضعيف معلول ذهن ضعيف است. سلامت جسماني و رواني شما اساس موفقيت شما در زندگي است.
12- زندگي خود را اولويت‌بندي كنيد و ابتدا كارهاي مهم‌تر را به انجام رسانيد.
13- پيش از آنچه مشتري انتظار دارد به وي خدمت ارائه دهيد. اين عمل اعتمادسازي كرده و مشتريان شما را افزايش مي‌دهد.
14- فرد منضبطي باشيد. زندگي خود را از فعاليت‌ها و افرادي كه موجبات پيشرفت شما را فراهم مي‌آورند، پر كنيد. فعاليت‌هايي كه بر زندگي شما اثر منفي مي‌گذارند را از خود دور سازيد.
15- نخستين قانون متمولان پس‌انداز است. اين را هيچ‌گاه فراموش نكنيد.
16- هر از چند گاهي تنهايي را تجربه كنيد. در زمان تنهايي به نداي درون و انديشه‌هاي ذهن خود گوش فرا دهيد و برنامه‌ريزي‌هاي خلاقانه كنيد.
17- به سوي برتري گام برداريد. بهترين را ارج دهيد و به كمتر از آن قانع نباشيد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 184
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 351
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 781
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,100
  • بازدید ماه : 3,100
  • بازدید سال : 87,999
  • بازدید کلی : 941,285
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم