loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 390 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

آیا سرعت شبکه وای فایتان کند شده است؟ آیا گاهی اوقات نمی توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و دلیل آن را نمی دانید؟ اگر به طور مرتب با این مشکلات رو به رو می شوید، شاید اتصال وای فایتان مشکل داشته باشد. اما چنانچه گاه و بیگاه در ساعات مشخصی از روز دچار این مشکلات می شوید، این اتفاق نشان دهنده آن است که شخص دیگری در حال استفاده از اینترنت شماست و وقت آن رسیده تا شبکه وای فایتان را بررسی کنید.
برای نحوه شناسایی و راهکار های مقابله با سرقت اینترنت وای فای به ادامه مطلب بروید.

نحوه شناسایی سرقت از اینترنت وای فای شما Wi-Fi


اولین و ساده ترین اقدامی که می توانید انجام دهید بررسی امنیت شبکه وای فای است. هنگام نصب روتر، از شما خواسته می شود رمزی برای روتر انتخاب کنید. این رمز گذاری که در اصطلاح به آن WEP می گویند، در واقع به شما این امکان را می دهد تا با آن رمز به شبکه وای فای شخصی خود وارد شوید. اگر رمزی تعیین نکرده باشید، یک شبکه باز ساخته اید و افرادی که در آن محدوده هستند، می توانند براحتی و به صورت رایگان از اینترنت وای فای شما استفاده کنند. اگرچه اسم این کار هک کردن نمی تواند باشد، اما نوعی دزدی به شمار می رود.

تعیین رمز عبور یا کلید WEP لزوما تضمینی برای جلوگیری از استفاده افراد ناشناس از شبکه وای فای نمی شود. برای این که از ورود افراد به شبکه خود مطمئن شوید کافی است نگاهی به گزارش روزانه شبکه یا همان Log بیندازید. برای انجام این کار به منوی استارت بروید و گزینه My Network Places را برگزینید، سپس روی گزینه View Entire Network کلیک کنید. اگر تعداد دستگاه های نمایش داده شده در شبکه بیشتر از تعداد دستگاه هایی باشد که شما اجازه دسترسی به آنها را داده اید، به این معنی است که دزد اینترنتی دارید.

روش مشابه دیگری که برای مشخص کردن وضعیت فهرست کاربران وای فای شما کاربرد دارد، بررسی جدول کلاینت های DHCP روتر است. این جدول نیز تقریبا شبیه Log، دستگاه هایی را که در شبکه شما هستند نشان می دهد. اگر به تعدادشان اضافه شده باشد نشان دهنده آن است که وای فای شما دزدیده شده است.

مطمئنا هیچ کس دوست ندارد مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. همچنین هیچ کس دوست ندارد اطلاعات غیرقانونی از شبکه وای فای او رد و بدل شود. به همین دلیل شما باید خودتان وارد عمل شوید و با جلوگیری از ورود سارقان وای فای به شبکه خود، از آن محافظت کنید.


راهکارهای مقابله با سارقان دیجیتال

اگرچه انتخاب یک کلید WEP اقدامی ضروری برای هر شبکه وای فای است، با این حال حتی امکان سوءاستفاده از آن شبکه ها نیز وجود دارد. در این صورت، می توانید از یک پروتکل امنیتی مانند «دسترسی حفاظت شده وای فای» (WPA) استفاده کنید. این کانال امنیت بیشتری دارد، با وجود این ممکن است توسط سارقی سمج هک شود.

همچنین می توانید از حالت دستی (Manual) کانال DHCP استفاده کنید. به این صورت که آدرس MAC هرکدام از رایانه های خود را به صورت دستی وارد کنید. این کار باعث محدود شدن شبکه شما می شود تا فقط رایانه هایی شناسایی شوند که آدرس شان ثبت شده است.

نرم افزار مانیتورینگ اینترنت نیز گزینه مناسبی است تا کاربران را در این چند روش راهنمایی کند. همچنین برای آن دسته از کاربرانی که به به کارگیری از روش های ذکر شده علاقه مند نیستند، می تواند مفید باشد. به علاوه، این نرم افزار شما را قادر می سازد تا اتصال وای فایتان را براحتی کنترل کنید. ممکن است درون روتر وای فای شما یک نرم افزار تعبیه شده باشد که به شما در کنترل شبکه کمک کند.

در آخر، SSID رادیویی روتر خود را خاموش کنید. این کار می تواند به طور موثری شبکه شما را مخفی کند در نتیجه دیگر کسی نمی تواند شبکه وای فای شما را در جستجوهای خود پیدا کند و درصدد دزدیدن آن باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 133
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 187
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 261
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,580
  • بازدید ماه : 2,580
  • بازدید سال : 87,479
  • بازدید کلی : 940,765
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم