loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 532 چهارشنبه 10 آبان 1391 نظرات (0)
من می گویم ویندوز ۸ از ویندوز ایکس پی هم بهتر است! شما چه می گویید؟
نرم افزار - علی رغم تنفر ایجاد شده در فضای وب علیه ویندوز8، کن هث مقاله نویس زد دی نت معتقد است ویندوز 8 نه تنها خوب است بلکه بهتر از ویندوز ایکس پی – محبوب ترین ویندوز مایکروسافت – هم هست.
بسیاری از کسانی که درباره ویندوز 8 قصاص قبل از جنایت کرده اند در واقع با نسخه بتا و نه نهایی کار کرده اند (بسیاری نیز اصلا کار نکرده اند) اما نظر کن هث(ken hess) جز این است. وی در مقاله خود چنین نوشته است:
برای همه کسانی که از مایکروسافت و ویندوز 8 متنفرند ، من ویندوز 8 را دوست دارم. من فکر می کنم بسیار خلاقانه ابداع شده و سیستم عاملی جذاب و هنگام استفاده بدون دردسر است. ویندوز 8 دقیقا همان سیستم عاملی است که ما برای گجت های موبایل و تبلت ها دنبال آن بودیم. همچنین بعنوان دسکتاپی برای بیزینس ها و کسب و کارها ایده آل است. ترکیبی از مکینتاش نسخه لایون، لینوکس و نسخه های قدیمی ویندوز است.
همه خوبی های این سیستم عامل ها داخل آن تعبیه شده است. باید آنرا تحسین کنید. برای من مهم نیست شما که هستید یا چه سیستم عاملی را می پرستید, به عقیده من ویندوز 8 سیستم عامل آینده است.
نمی دانم چرا ولی اغلب مردم از تغییر خوششان نمی آید حتی اگر این تغییر برایشان خوب باشد. این به طبیعت انسانها بر می گردد که در برابر چیزهای نو مقاومت از خود نشان می دهند و من هم قربانی این موضوع بوده ام. راستش ابتدا منهم از ویندوز 8 بدم می آمد ولی بعد از تلاش متوجه شدم که سیستم عامل خوبی است و برای من مبدل به سیستم عاملی جذاب گردید.
الان می دانم که با خواندن این مقاله نیز میزان تنفرتان نسبت به من و ویندوز بالا می گیرد و کامنت های منفی بیشتر از مثبت به این مطلب می خورد ولی برای من اصلا مهم نیست. من برای دل خودم حرف میزنم و به آنچه دیگران انجام می دهند کاری ندارم. من بین ژورنالیستهای فنی، مهندسان فنی و ژورنالیستها تفاوت قائل هستم و این را از روی کامنت ها می فهمم.
به عقیده من آنهایی که اصلا وقتی را صرف ویندوز 8 نکرده اند کسانی هستند که تنفر از سر و صورتشان می بارد و از قلم شان و نوشته هایشان.
در گذشته انتقادات به مرورگر اینترنت اکسپلورر زیاد بوده است. منهای این برنامه، third parties و کسانی که شرکای نرم افزاری مایکروسافت هستند، مورد مواخذه قرار نگرفته اند. من خودم شخصا به برنامه های بومی بیشتر از برنامه های جانبی اهمیت می دهم. اغلب برنامه هایی که سایر کمپانی ها به مایکروسافت اضافه کرده اند را دوست ندارم چون crash می کنند.
برخی کمپانی ها با گرفتن یوتیلیتی های(utilities) بومی مایکروسافت، یوتیلیتی(برنامه های جانبی تسهیل کننده) ساخته و به کاربران می فروشند. چرا من باید برای خرید اقدام کنم در حالی که برنامه بومی آن روی ویندوز وجود دارد.
هر کدام از سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز یک خوبی هایی دارند که اهم آنها به شرح زیر است:
Mac OS X Features: File History, Touch Screen, App Store.
Linux Features: Storage Spaces, Mounting ISOs and VHDs, Virtualization, NFS client.
Windows Features: Windows Defender, User Access Control, PowerShell.
شما همه ویژگی های بالا را در ویندوز 8 می بینید.
ویندوز 95 یادتان هست؟ وقتی آمد همه متفر بودند، مخصوصا از منوی استارت آن. جالب اینجاست که حالا در ویندوز 8 همه می نالند که چرا منوی استارت غیب شده است!!
ولی برای من هم نیست که منوی استارت آنجا هست یا نیست!
اگر شما دسکتاپ را ببینید متوجه می شوید که تمام اپلیکیشن های مورد نیاز آنجا وجود دارد. با کلیک روی یک فایل از نوعی که می خواهید قادر به باز کردن اپلیکیشن مورد نظر هستید!
راستش من به ندرت از منوی احمقانه (معذرت) استارت استفاده می کردم. اگر شما نحوه درست کردن شورتکات از یک آیکون را بلد باشید که دیگر نیاز به این همه روده درازی نیست. میز کار شما در ویندوز 8 مملو از آیکون و اپلیکیشن است.
کاربران و ژورنالیستها درباره هیچ صحبت می کنند (درباره چیزی که نمی دانند)
ویندوز 8 بستگی به مهارت شما در کار کردن با آن دارد. با کار کردن روی ویندوز 8 خود را به دست موسسه های نظر سنجی ندهید و خودتان برای خودتان باشید و اگر بعد از تلاش متوجه شدید به دردتان نمی خورد، چند سالی صبر کنید تا ویندوز 10 بیاید! و یا به مکینتاش یا لینوکس سوئیچ کنید(هر چند می دانم این کار را هم نخواهید کرد)

من معمولا از گذاشتن نام زوی خودم ابا دارم. از دید من ژورنالیست یک مفهوم منفی برایم دارد و ترجیح می دهم از گزارشگر یا آنالیست (تحلیلگر) استفاده کنم (برای خودم). بهر حال از بلاگر کلا بدم می آید!!
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 177
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 363
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 866
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,185
  • بازدید ماه : 3,185
  • بازدید سال : 88,084
  • بازدید کلی : 941,370
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم