loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 552 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)
مقام های محلی در ولایت غزنی می گویند که مرکزی صحی شهرک مهاجرین این ولایت بهره برداری شده است.
عبدالباری رحیمی آمر اداره مهاجرین و عودت کنندگان ولایت غزنی به خبرگزاری بخدی گفت که این مرکز در مساحت یک جریب زمین و دارای 10 اتاق ساخته شده است. مقام های محلی در ولایت غزنی می گویند که مرکزی صحی شهرک مهاجرین این ولایت بهره برداری شده است. مقام های محلی در ولایت غزنی می گویند که مرکزی صحی شهرک مهاجرین این ولایت بهره برداری شده است.
به گفته او این مرکز به هزینه مجموعی 130 هزار دالر از سوی موسسه (یو ان اچ سی ار) ساخته شده است.
غزنی در مرکز کشور از ولایات ناامن است که مردم آن جریان چند سال اخیر، شاهد راه اندازی کمترین پروژه های انکشافی بوده اند.
شماری از باشندگان ولایت غزنی همواره از بی توجهی و کم کاری مسوولان محلی این ولایت شکایت کرده اند.
آقای رحیمی ابراز امید واری کرد که با افتتاح این مرکز، مشکلات شماری از باشندگان شهرک مهاجرین مرفوع شود.
او از وزارت صحت عامه خواست تا در زودترین فرصت امکانات لازم را برای فعال سازی این مرکز به ولایت غزنی ارسال کند.
ضیا گل اسفندی رییس صحت عامه ولایت غزنی می گوید که دولت در سال آینده برای این کلینیک تشکلات، در نظر خواهد گرفت.
خانم اسفندی گفت: "این کلینیک مرکز بی اچ سی بوده و براساس حوزه فعالیت های آن نیاز به تشکیلات مشخص دارد."
به باور او وزارت صحت عامه باید براساس این تشکیلات، کارمندان مسلکی و غیر مسلکی معرفی خواهد کرد.
پس از شفاخانه ملكي غزني كه از اعمار آن بيش از پنجاه سال می گذرد، اين نخستين مركز صحي در مركز ولايت غزني خوانده شده است.
باز محمد همت رئيس شفاخانه ملكي غزني مي گويد که به دليل تراكم نفوس در شهر غزني و ازدياد تعداد مراجعين، شفاخانه ملكي غزني قادر نيست كه به گونه خوب به مشکلات مردم رسیدگی کند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 180
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 396
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,294
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,613
  • بازدید ماه : 3,613
  • بازدید سال : 88,512
  • بازدید کلی : 941,798
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم