loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 614 یکشنبه 12 آذر 1391 نظرات (0)

alt

مجلس نمایندگان روز پنج شنبه گفته است که رییس جمهور کرزی می کوشد تا به بهانه های گونه گون روند برگذاری انتخابات ریاست جمهوری را به چالش بکشاند.

معاون اول مجلس نماینده گان، عبدالظاهر قدیر به طلوع نیوز گفته است که با در نظرداشت بهانه گیری های اخیر رییس جمهورکرزی دیده میشود که وی تصمیم ندارد تا انتخابات برگذار گردد.

پس از به میان آمدن نگرانی ها در پیوند با برگذاری انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری، این بار معاون اول مجلس نمایندگان گفته است که احتمال قوی وجود دارد که رییس جمهور این انتخابات را برگذار نکند، هرچند نگرانی ها در بارۀ حذف شدن دوعضو خارجی در کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی نیز وجود دارند، اما آقای قدیر گفته است که این موضوع هم اکنون زیر بررسی کمیسیون مشترک هر دو مجلس قرار دارد ونشانه هایی وجود دارند که حضور این دو عضو خارجی در قانون تشکیل و صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات تصویب خواهد شد.

عبدالظاهر قدیر گفت:« تا جایکه ما از این بهانه گیری ها برداشت میکنم، احتمال زیاد میرود که رییس جمهور به برگذاری انتخابات تصمیم ندارد. حضور دوعضوخارجی در کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی زیر بررسی است.»

شماری ازنماینده گان شورای همکاری احزاب و ائتلاف های سیاسی که به روز چهارشنبه در بارۀ برگذاری انتخابات آیندۀ با رییس جمهور کرزی گفت وگو ها کردند، گفته اند که محور این گفت وگو بیشتر شفافیت این انتخابات بود.

عضو حزب حق وعدالت، معین مرستیال گفت:« برداشت که ما از سخنان دیروز آقای کرزی گرفتیم اینست که وی با تیم اش به برگذاری انتخابات ریاست جمهوری تصمیم دارند اما نگرانی ما بیشتر دربارۀ شفافیت انتخابات است زیرا رییس جمهور گفت که وی حق دارد تا از یک نامزد مشخص حمایت نماید این کار شفافیت انتخابات را زیر پرسش میبرد و معلوم است که رییس جمهور از امکانات دولت استفاده میکند.»

سخنگوی ائتلاف ملی افغانستان گفته است که، رییس جمهور کرزی افزون بر نپذیرفتن دو عضوخارجی هنوز بر استفاده از کارت های رای دهی پیشین تاکید دارد، به باور سخنگوی ائتلاف ملی این خود شفافیت انتخابات را زیر پرشس می برد.

سخنگوی ائتلاف ملی افغانستان، سید آقا فاضل سانچارکی گفت:« رییس جمهور در این نشست گفت که نماینده گی های کمیسیون شکایت های انتخاباتی در ولایت ها باید زیر اثر دادگاه های استیناف کار نماید اما ما این را قبول نکردیم زیرا این نهاد ها دولتی میشود.»

اعضای ائتلاف ها و احزاب سیاسی هر چند برگذاری نشست های مشوره گیری را از سوی رییس جمهور کرزی برای از میان برداشتن دشواری های موجود سودمند دانستند اما به وعده های آقای کرزی در بارۀ برگذاری انتخابات شفاف و بدون مداخله های وی باور ندارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 170
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 233
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 346
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,665
  • بازدید ماه : 2,665
  • بازدید سال : 87,564
  • بازدید کلی : 940,850
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم