loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 400 سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

alt

فرمانده کُل نیروهای مرزی روز دوشنبه گفته است که نیروهای مرزی کشور با کمبود جنگ افزارهای سنگین روبرو استند وبرای دفاع کامل ازمرزهای کشور، نیاز است تا نیروهای مرزی با جنگ افزارهای سنگین بسیج شوند و نیز توانایی های آنان بلند برده شود.

فرمانده کُل نیروهای مرزی، جنرال گُل نبی احمدزی خواسته است که برای ایستاده گی دربرابر تهدیدها و چالش هایی که افغانستان با آن ها روبرو است، باید شمار نیروهای مرزی نیز افزایش یابد واین نیروها از آموزش های حرفه یی برخوردار باشند.

جنرال گُل نبی احمدزی به طلوع نیوز گفته است:« توانایی های ما درحال حاضر خوب است. روحیه نیروهای ما بلند است. می خواهیم که به تجهیزات خوبی دست یابیم.»

این درحالی ست که مرزهای افغانستان با پاکستان همواره آسیب پذیر بوده اند.مرزهایی که درکنار خلاف ورزی های نظامیان پاکستانی گواۀ رفت و آمد هراس افگنان ازخاک پاکستان نیز بوده اند.

اکنون هم، مرزبانان افغان روبروی نظامیان پاکستانی قرار گرفته اند، واما نیروهای مرزی افغان به چی چیزهایی نیاز دارند؟

جنرال گُل نبی احمدزی گفته است:« درمقابله با تهدید ها و چالش هایی که متوجه افغانستان درمنطقه و درهمسایه گی است، نیاز است که نیروهای مرزی ظرفیت وتوانایی شان بلند برده شود. آموزش خوب داده شوند. مجهز با جنگ افزارهای سبک وسنگین شوند.»

دراین میان، این خواست هم مطرح می شود که پولیس مرزی باید درچارچوب وزارت دفاع ملی فعالیت کند زیرا این نیروها نیازمند جنگ افزارهای سنگین وحمایت های هوایی استند.

نظامی پیشین مرزی، جنرال امرالله امان گفته است:« نیاز جدی است که نیروهای پولیس مرزی درچوکات وزارت دفاع ملی بیایند. این نیروها نیاز به حمایت های هوایی و جنگ افزارهای سنگین دارد زیرا دفاع از تمامیت ارضی کشور و سرحدات مربوط وزارت دفاع واردوی ملی است نه وزارت داخله.»

تنها نیروهای مرزی نه، بل نظامیان دیگر افغان هم با چالش ها وکمبود هایی روبرواستند.

حکومت انتظار دارد که این کمبود ها و چالش ها به زودی از میان برداشته شوند، زیرا نظامیان افغان درسال های پس از ۲۰۱۴ با آزمون بزرگی روبرو خواهند بود. یعنی در برابرهمه چالش ها باید به تنهایی بایستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 183
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 390
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,187
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,506
  • بازدید ماه : 3,506
  • بازدید سال : 88,405
  • بازدید کلی : 941,691
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم