loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 535 یکشنبه 12 آذر 1391 نظرات (0)
رییس پیشین بانک مرکزی افغانستان می گوید که متهمان اصلی بحران کابل بانک هنوز هم آزاد هستند و از سوی دادگاه اختصاصی بررسی قضیه این بانک، مورد پیگرد قرار نگرفته اند.
عبدالقدیر فطرت گفته که در محکمه اختصاصی کابل بانک، شمار زیادی افراد بی گناه، متهم شدند که به گفته او، هیچ نقشی در اختلاس های به وجود آمده، نداشته اند.

عبدالقدیر فطرت، رییس جمهور کرزی را نیز متهم کرده است که در بحران کابلبانک، دست دارد و از پاسخگویی در برابر اتهامات برخود و شماری از اعضای خانواده اش، خود داری می کند. عبدالقدیر فطرت، رییس جمهور کرزی را نیز متهم کرده است که در بحران کابلبانک، دست دارد و از پاسخگویی در برابر اتهامات برخود و شماری از اعضای خانواده اش، خود داری می کند.
آقای فطرت، رییس جمهور کرزی را نیز متهم کرده است که در بحران کابل بانک، دست دارد و از پاسخگویی در برابر اتهامات وارده برخود و شماری از اعضای خانواده اش، خود داری می کند.
کابل بانک، اولین بانک خصوصی در کشور است که از سوی شیرخان فرنود و شماری از تاجران کشور، تاسیس شد.
دو سال پیش شرکای اصلی کابل بانک، مبالغ هنگفتی از پول این بانک را در دوبی سرمایه گذاری کردند و زمانی که مشکلات مالی جهانی، قیمت زمین در دوبی را پایین آورد نگرانی های در افغانستان نیز به وجود آمد.
پس از بررسی ها مشخص شد که شماری از سهامداران این بانک، به شمول برادران آقای کرزی و مارشال فهیم، متهمان اصلی این پرونده هستند اما محمود کرزی و حصین فهیم، بارها اتهامات وارده برخود را رد کرده اند.
عبدالقدیر فطرت اما، می گوید برادر رییس جمهور(محمود کرزی) و مارشال فهیم (حصین فهیم) و شماری دیگر به گفته او از "زورمندان"، مقدار زیادی از پول های مردم در کابل بانک را با جعل و تزویر، غارت کردند.
به گفته آقای فطرت، رییس جمهور کرزی که خود متهم به دریافت حدود بیست میلیون دالر پول سپرده گذاران کابل بانک در انتخابات 2009 است، شامل لیست متهمان نیست، اما محکمه اختصاصی را گردانندگی می کند.
رییس جمهوری فراتر از قانون؟
رییس پیشن بانک مرکزی که از سوی لوی سارنوالی متهم به همکاری با سهامداران کابل بانک شده، با نشر اعلامیه ای، گفته است: "در افغانستان، ما (افغان ها) رییس جمهوری بالا تر از قانون داریم که در برابر هیچ یک از جرایم متعدد مالی که خود و اعضای خانواده او مظنون است، حاضر به پاسخگویی نمی شود."
فطرت همچنان گفته است که رییس جمهور کرزی در افغانستان ما فوق همه مقررات، غیر مسوول و واجب الاحترام است و دستگاه قضایی کشور به شدت از او دستور می گیرد.

محکمه اختصاصی بحران کابل بانک یک سال پیش، از جانب رییس پیشین بانک مرکزی افغانستان و صندوق بین المللی پول پیشنهاد شد و هدف آن، محاکمه شفاف و عادلانه تمامی متهمین در قضیه کابل بانک خوانده شده است.

عبدالقدیر فطرت اما می گوید که در این محکمه باید استقلال کامل وجود داشته، جریانات آن علنی و با حضور  افرادی دارای شهرت نیک باشند.
فطرت از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و شماری از مراجع بین المللی خواسته است که بر روند محاکم این دادگاه نظارت کنند.
رییس پیشین بانک مرکزی کشور گفته که رییس جمهور کرزی همانند اجرات دیگر خود قضات و اشخاص را مطابق به سلیقه خود انتخاب کرده و متهمان اصلی را از صلاحیت خود، معاف کرده است."
رهایی مجرمین از سوی لوی سارنوالی
عبدالقدیر فطرت می گوید که دو شهروند روسی و ازبکستانی که به گفته فطرت عضو مافیا نیز بودند را به جرم میلیون ها دالر اختلاس از بانک انکشافی افغانستان به لوی سارنوالی معرفی کرده است.
او می گوید که لوی سارنوالی این افراد را بدون اینکه محاکمه کند، رها کرده است.
فطرت مشخصا آقای الکو و عزیز الله لودین را متهم کرده است که در امر رهایی این دو شهروند خارجی، تبانی کرده اند.
رییس پیشین بانک مرکزی تاکید کرد که او (فطرت) شکایت رسمی به قاضی القضات و رییس جمهور کرزی فرستاده تا از مجرمان بانک انکشافی افغانستان تحقیق صورت بیگرد اما به گفته فطرت تاکنون این کار عملی نشده است.
فطرت گفته که او، نامه ای برای تمامی بانک های خارجی برای مسدود کردن سرمایه های متهمان و مظنونان قضیه کابل بانک فرستاده است.

فطرت اعلام کرده که محتوای این نامه او از سوی آقای کرزی، در یک دعوت مهمانی رسمی در ارگ ریاست جمهوری، برای مهمانانان و رقبای کابل بانک از سوی حامد کری افشا شده است.
فطرت تهدید های احتمالی به جان خود را عامل اصلی استعفایش خوانده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 182
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 325
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 643
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,962
  • بازدید ماه : 2,962
  • بازدید سال : 87,861
  • بازدید کلی : 941,147
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم