loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 835 پنجشنبه 29 فروردین 1392 نظرات (0)

alt

نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کاهش زیان های رویدادهای طبیعی، که به افغانستان آمده است، روز سه شنبه گفته است که، هنوزهم ظرفیت های حکومت افغانستان در کار مبارزه با رویدادهای طبیعی در بسیاری از موردها پایین است و این کشور توان مبارزه با رویدادهای بزرگ طبیعی را ندارد.

نمایندۀ سازمان ملل، که در سفر خویش به کابل با شماری از مقام های کلیدی کشور درارتباط با رویدادهای طبیعی دیدار نموده، اشاره کرد که حال وقت آن است تا برای افزایش ظرفیت ها برای مبارزه با رویداد های طبیعی بیشتر و بطور متحدانه تلاش صورت گیرد.

نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کاهش زیان های رویدادهای طبیعی، مارگارتا واهلستروم به طلوع نیوز گفته است که: « در کنار ویرانی های چند دهه جنگ در افغانستان رویداد های طبیعی نیز هربار از مردمان این کشور قربانی میگیرد.من دردیدار هایم با مقام های افغان به این توافق رسیدیم تا برای مبارزه با رویداد های طبیعی راه های تازه و موثرازگذشته را روی دست گیریم تا باشد که افغانان دیگردراثر رویداد های طبیعی بی خانمان نشوند.»

این نمایندۀ سازمان ملل متحد گفته است که مبارزه با زیان های رویداد های طبیعی در افغانستان،بلند بردن ظرفیت های حکومت افغانستان در کار مبارزه با رویداد های طبیعی در اولویت کاری آنان قراردارد.

وی گفته است که :« سازمان ملل متحد هرزمانی که نیاز باشد افغانستان را کمک خواهد کرد. ما امیدواریم تاچند سال آینده طرفیت ها در این کشور بلند برود.»

وی تاکید می ورزد که با در نظرداشت افزایش جمعیت درافغانستان حکومت این کشور باید خود را با معیاری های جهانی برابر سازد تا بتواند که در برابر رویداد های طبیعی به گونۀ درست مبارزه کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 182
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 349
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 770
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,089
  • بازدید ماه : 3,089
  • بازدید سال : 87,988
  • بازدید کلی : 941,274
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم