loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 633 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

alt

مقام های افغان روز دوشنبه گفته اند که قرار است اسدالله خالد، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان برای درمان بهتر به بیرون از کشور، فرستاده شود.

اسدالله خالد هفتۀ گذشته در نتیجۀ یک حملۀ انتحاری در یک مهمانه خانه در تایمنی کابل، زخم برداشتند و برای درمان به بیمارستان به داخل کشور، فرستاده شد.

گفته می شود که این رویداد پس ازآن رخ داد که پیام آورصلح طالبان روز پنج شنبه در کابل، مواد همراهش هنگامی دیدار با اسدالله خالد، انفجار ساخت.

از سوی هم، رییس جمهور کرزی برای شورای امنیت ملی کشور گفته است که آقای خالد در درمانگاۀ نظامی-نیروهای امریکایی در حال بهبود است، اما برای درمان بیشتر به بیرون فرستاده خواهد شد.

رییس جمهور کرزی درخبرنامه، در بارۀ کشوری که آقای خال فرستاده خواهد شد، حزئیات ارائه نکرده است.

اما یک مقام افغان گفته است، از این شماری از خانوادۀ آقای خالد به ایالات متحد امریکا زنده گی می کنند، احتمالأ به آن کشور انتقال داده شود.

یک مقام افغان که خواسته از وی نام برده شود، به آژانس خبر رسانی فرانسه گفته است که «اسدالله خالد از ناحیۀ شکم جراحت برداشته است و قادر به حرف زدن نیست، اما هیچ بخشی اساسی بدنش، آسیب ندیده است.»

پیش ازاین، رییس جمهور حامد کرزی روزشنبه در یک نشستی خبری در کابل گفته بود که اسدالله خالد، رییس عمومی امنیت ملی به زودی به وظیفه اش باز خواهد گشت.

وی گفته است که حمله برجان اسدالله خالد درکویتۀ درخاک پاکستان طراحی شده بود و وی افزوده است که پاکستان باید در بارۀ این حمله با افغانستان همکاری کند.

وی می افزاید که پاکستان از یک سو در گفتگوهای صلح می خواهد با افغانستان همکار باشد، اما از سوی دیگر چنین حمله ها در پاکستان سازماندهی می شوند.

اما، وزارت خارجۀ پاکستان روز شنبه، طرح ریزی حمله بر رییس عمومی امنیت ملی افغانستان، اسدالله خالد را در پاکستان رد کرده است.

وزارت خارجه پاکستان با پخش خبرنامۀ افزوده است که ا گر حکومت افغانستان در این باره اطلاعات در اختیار داشته باشد پیش از متهم سازی پاکستان آن را باید با اسلام آباد شریک می ساخت .

با این حال وزارت خارجۀ پاکستان گفته است که این کشور در انجام بررسی ها در بارۀ حملۀ انتحاری بر جان رییس عمومی امنیت ملی افغانستان، آمادۀ هرگونه همکاری است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 165
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 282
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 492
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,811
  • بازدید ماه : 2,811
  • بازدید سال : 87,710
  • بازدید کلی : 940,996
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم