loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 195 شنبه 29 مهر 1391 نظرات (0)

alt

مربیان تیم های سیمرغ البرز و طوفان هریرود، هردو به امید برنده شدن در دیدار نهایی لیگ برتر فتبال افغانستان که فردا برگزار می شود هستند، تیم سیمرغ البرز که در دیدار گذشته مغلوب طوفان هریرود شده بود، این بار با ساختاری جدید به دنبال برد طوفان هریرود هستند.

از سوی دیگر قبل از دیدار نهایی روز جمعه، تیم های دمیوند اتلان و دسپین غر بازان، برای دستیابی به مقام سوم امروز به میدان می روند. این دو تیم در دیدار گذشتۀ خویش که به تاریخ ۱۱ میزان برگذار شد، ۱-۱ مساوی شدند.

درهمین حال، طرفداران تیم های طوفان هریرود و سیمرغ البرز منتظرهستند تا ببینند که، آیا طوفان هریرود این حالت را که در این لیگ تا حال مغلوب نشده حفظ خواهد کرد یا خیر؟ و آیا سیمرغ البرز که تنها تیمی بوده که در تمام دیدارها یک گل به طوفان هریرود زده، در این چالش بر پا خواهد ایستاد؟

فهیم شریف یار، مربی تیم سیمرغ البرز روز چهارشنبه گفته است که با ترکیبی کاملأ متفاوت، تیم وی این بار چانس بالایی خواهد داشت.

وی در یک نشست خبری که در فدراسیون فتبال افغانستان برگذار شده بود گفته است که: « در مسابقۀ اولی که ما همراه طوفان هریرود داشتیم، ما مشکلاتی درخط دفاعی خود داشتیم. تیم هماهنگ نبود، اما تیم اکنون هماهنگ شده و تغییرات زیادی در تیم آمده است. تقریبأ ۸۵ درصد ترکیب اصلی تیم تغییر خورده، جاهای شان تغیر خورده و با همین جاافتادن بازیکنان، ما می توانیم نتیجۀ خوبی در فینال مسابقات داشته باشیم.»

سیدمعین حامدی مربی تیم طوفان هریرود، که در آخیرین دیدارشان ۱۰-۰ دسپین غر بازان را مغلوب ساخت، اطمینان دارد که تیم وی برای برنده شدن در دیدار نهایی آماده گی دارد.

وی در نشست خبری گفته است که: « بچه های ما نشان داده اند که جوانان ما لیاقت و استعداد داشته، و آنها توانستند که بازی خوبی را به نمایش بگذارند. تیم ما از لحاظ تاکتیکی خوب عمل کرده است. ما بسیار مصمم هستیم تا بازهم با یک بازی خوب از این مسابقه فایق بیرون شویم و انشالله به قهرمانی مسابقات دست پیدا کنیم.»

در کنار افتخار برنده شدن، تیم های دیدار نهایی جوایز نقدی نیز دریافت خواهند کرد.

در نشست خبری روز چهارشنبه، سید شفیق الله گوهری، کمیشنر لیگ برتر افغانستان گفته است که: « جایزۀ هم این است که اینان جام را به دست می آورند و در کنار آن جایزۀ نقدی درنظر گرفته شده که مبلغ ۱۵هزار دالر است. تمام بازیکنان تیم دوم مدالۀ نقره خواهند گرفت همراه با جایزۀ نقدی ۱۰هزار دالر و بازیکنان تیم سوم مدال های برنز و جایزۀ نقدی ۵هزار دالر را کسب خواهند کرد.»

لیگ برتر افغانستان از سوی مقام های کشور نیز تحسین شده است. محمدکریم خلیلی، معاون دوم رییس جمهور روز یک شنبه گفته است که، این قدمی بزرگ برای اتحاد و همدیگرپذیر یاستو نیاز به حمایت دولت دارد.

آقای خلیلی به طلوع نیوز گفته است که: « ما هرنوع برنامه ای را که سبب به وجود آمدن اتحاد میان مردم افغانستان شود حمایت می کنیم. ورزش یکی از اصلی ترین عواملی است که سبب می شود مردم به یکدیگر نزدیک تر شوند و برای اتحاد ملی و همدیگرپذیری ماین افغان ها بسیار مؤثر است.»

تیم های شرکت کننده در لیگ برتر از ۸ ساحۀ کشور حضور یافته اند. بازیکنان این تیم ها در برنامۀ تلویزیونی به نام میدان سبز انتخاب شده اند.

از میان هزاران جوانی که از ساحه های کابل بزرگ، مرکز، شمال شرق، شمال، جنوب شرق، غرب، جنوب غرب، و شرق برای شرکت در دیدارهای این لیگ با یکدیگر رقابت نمودند، ۸ تیم ۱۸ نفری برای رویارویی با یکدیگر در این لیگ انتخاب شدن

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 179
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 326
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 652
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,971
  • بازدید ماه : 2,971
  • بازدید سال : 87,870
  • بازدید کلی : 941,156
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم