loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 294 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

alt

آیسف روز شنبه دریک گفت وگو با طلوع نیوز گفته است که خروج ۳۳ هزار سرباز امریکایی از مناطق جنوبی کشور تأثیری برعملیات نیروهای خارجی نخواهد گذاشت.

سخنگوی آیسف، جنرال گونتر کتس گفته است که عملیات این سربازان بسیار مؤثر بوده است.

سخنگوی آیسف، جنرا گونترکتس گفته است که: « در حدود سی و سه هزار سرباز دو وظیفۀ اصلی را بر عهده داشتند، اول پاک سازی نیروهای شورشی مسلح از مناطق گونه گون ولایات جنوبی کشور، و دوم اینکه آنان نقشی اساسی در توانمند ساختن نیروهای امنیتی افغان داشتند. اما خروج این نیروها تأثیری بر عملیات های آیسف نخواهد گذاشت.»

سخنگوی آیسف گفته است که سربازهای اضافی این نام را به این خاطر دارند که آنان نیروهای اضافی یی بودند که بنا بر فرمان باراک اوباما در دسمبر ۲۰۰۹ برای حمایت از تلاشها برای جنگ در افغانستان تعیین شدند، این نیروها بیشتر در ولسوالی های ژیری و میوند ولایت قندهار و ولسوالی های مارجه و نادعلی ولایت هلمند گماشته شده بودند.

درهمین حال سخنگوی وزارت دفاع، جنرال ظاهر عظیمی به طلوع نیوز گفته است که نیروهای امنیتی افغان توانایی این را دارند تا مناطقی را که نیروهای خارجی ترک کرده اند، امنیت آن را تأمین کنند.

وی گفته است که با اشاره به این موضوع از زمان آغاز کار این نیروهای اضافی، دو صد و پنجاه هزار افغان به نیروهای امنیتی پیوسته اند، وی اضافه کرد که در خروج این نیروهای امریکایی نگرانی وجود ندارد.

در حال حاضر نزدیک به ۱۱۷۰۰۰ سرباز خارجی در کشور حضور دارند که بیشتر آنها امریکایی هستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 189
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 415
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,706
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,025
  • بازدید ماه : 4,025
  • بازدید سال : 88,924
  • بازدید کلی : 942,210
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم