loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 616 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا می گوید که کشورش پس از سال 2014 بیشتر در بخش های انکشافی و اقتصادی کار خواهد کرد.
آقای مونتی می گوید که نظامیان ایتالیایی در سال 2014 افغانستان را ترک خواهند کرد اما او تاکید کرد که کمک های اقتصادی کشورش به افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.

مونتی در کابل گفت که ایتالیا در کنار مردم افغانستان خواهد ماند و این کشور را تنها نخواهد گذاشت. مونتی در کابل گفت که ایتالیا در کنار مردم افغانستان خواهد ماند و این کشور را تنها نخواهد گذاشت.
این موضوع را ماریو مونتی امروز در کابل پس از دیدار با حامد کرزی در یک نشست خبری مشترک با خبرنگاران مطرح کرد.
ایتالیا حدود 3500 نظامی در افغانستان دارد که بیشتر آنان در ولایت هرات مستقر هستند.
این نیروها علاوه بر تامین امنیت، میلیون ها دالر را در بازسازی هرات نیز مصرف کرده است.
یک گزراش تایید شده از سوی ریاست جمهوری نشان می دهد که ایتالیا در جریان یازده سال گذشته، 500 میلیون دالر برای بازسازی افغانستان کمک کرده است.
حامد کرزی در نشست مشترک خبری با ماریو مونتی، از کمک های مالی ایتالیا به افغانستان قدردانی کرد.
برخی از کارشناسان می گویند که افغانستان از رقم کمک های مالی کشور های خارجی به خوبی استفاده نکرده و به گفته آنان میلیون ها دالر حیف و میل شده است.
این کارشناسان می گویند که در تناسب به سال های پیشین، افغانستان طلایی ترین عصر خود را پشت سر گذاشت اما در زندگی مردم تغییری چندانی ایجاد نشده است.
با این حال، نخست وزیر ایتالیا می گوید که کشورش هشتاد مکتب را در افغانستان ساخته و یا هم بازسازی کرده است.
هدف از سفر آقای مونتی در افغانستان دیدار با نظامیان کشورش و تجلیل از سالروز نظامی این کشور خوانده شده است.
مونتی در کابل گفت که ایتالیا در کنار مردم افغانستان خواهد ماند و این کشور را تنها نخواهد گذاشت.

ماریو مونتی روابط افغانستان و ایتالیا را خوب و ارزنده خواند و تاکید کرد که نیروهای ایتالیایی موجود در افغانستان وظایف مهمی را برای تامین امنیت افغانستان بر عهده دارند.

او اظهار خوشبینی کرد که نظامیان افغان پس از سال 2014 بتواننند مسئولیت تامین امنیت کشور شان را برعهده بگیرند.
با این حال، مونتی می گوید که انتخابات آینده ریاست جمهوری افغاستان یک تحول دموکراتیک و بیشرفت در روند دموکراسی در این کشور است.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 189
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 393
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,211
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,530
  • بازدید ماه : 3,530
  • بازدید سال : 88,429
  • بازدید کلی : 941,715
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم