loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 710 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

                                                      naser_khusro

ابومعین ناصر بن خسرو بن حارث قبادیانی بلخی، معروف به ناصر خسرو(۳۹۴ - ۴۸۱ ه. ق)در روستای قبادیان در بلخ در خانوادهٔ ثروتمندی که ظاهراً به امور دولتی و دیوانی اشتغال داشتند چشم به جهان گشود.از شاعران بزرگ فارسی‌زبان، حکیم و جهانگرد ایرانی و از مبلغان مذهب اسماعیلی بود. وی بر اغلب علوم عقلی و نقلی زمان خود از قبیل فلسفهٔ یونانی و حساب و طب و موسیقی و نجوم و فلسفه و کلام تبحر داشت و در اشعار خویش به کرات از احاطه داشتن خود بر این علوم تأکید کرده‌است. ناصر خسرو به همراه حافظ و رودکی جزء سه شاعری است که کل قرآن را از برداشته‌است. وی در آثار خویش، از آیات قرآن برای اثبات عقاید خودش استفاده کرده‌است.آثار ناصرخسرو عبارت اند از:
-دیوان اشعار فارسی
-دیوان اشعار عربی
-سفرنامه ناصرخسرو (شرح مسافرت هفت ساله)
-زاد المسافرین (عقاید فلسفی او را توضیح می‌دهد.)
-و...


عنوان:دیوان اشعار ناصر خسرو قبادیانی

زبان:فارسی

فرمت:PDF

تعدادصفحات:422

حجم:3.9مگابایت

لینک دانلود

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 121
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 318
  • بازدید ماه : 318
  • بازدید سال : 85,217
  • بازدید کلی : 938,503
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم