loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 457 یکشنبه 12 آذر 1391 نظرات (0)

alt

فلم سنگ صبور، ساختۀ عتیق رحیمی جایزۀ اول جشنوارۀ "دیدار" تاجیکستان را ازآن خودش ساخت.

دراین جشنواره فلم "نسیمه" ساخته صحرا کریمی سینماگرجوان کشورنیز جایزۀ تماشاگران این جشنواره را بدست آورد.

جشنوارۀ دیدار مهمترین جشنوارۀ سینمایی تاجیکستان است که هردو سال یکبار برگزارمیشود.

فلم سنگ صبوربا کارگردانی عتیق رحیمی که بربنیاد رمانی به همین نام از عتیق رحیمی ساخته شده است،سرگذشت یک زن افغان را به تصویرمیکشد که شوهرش درجریان جنگ های داخلی درنتیجۀ اصابت مرمی به گردنش مفلوج میشود.

این زن درکناراینکه ازشوهرش مراقبت میکند،اورا سنگ صبورخود میسازد وتمام رازها، درد ها ومشکلاتش را با او که نه میتواند حرف بزند ونه تکان بخورد، درمیان میگذارد.

این فلم به نوعی جایگاۀ زن افغان را درجامعه سنتی به تصویرکشیده است.

فلم سنگ صبورکه قراراست به نماینده گی ازافغانستان به اسکاربرود، به تازه گی جایزه اول جشنواره دیدار تاجیکستان را ازآن خود ساخت.

در این جشنواره فلم دیگری از افغانستان نیز جایزه گرفت.

فلم نسیمه که ساخته صحرا کریمی سینماگرجوان کشوراست ، خاطرات یک دخترافغان را که به اروپا مهاجرت میکند، به تصویرکشیده است، این فیلم که درچندین جشنواره دیگرنیز جایزه گرفته است، توانست جایزۀ تماشاگران جشنوارۀ دیدار را ازآن خود سازد.

جشنوارۀ 'دیدار' برای نخستین بار درسال دوهزاروچهار به عنوان جشنواره کشورهای فارسی ‌زبان برگزارشد اما به زودی در این جشنواره فلم هایی از کشورهای آسیای میانه‌، روسیه، مغولستان، آذربایجان و برخی از کشورهای اروپایی نیز وآرد میدان رقابت شدند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 32
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 134
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 217
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,558
  • بازدید ماه : 1,558
  • بازدید سال : 86,457
  • بازدید کلی : 939,743
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم