loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 283 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)


عطا محمد نور والی بلخ در مراسم تجلیل از سالگرد شهادت استاد ربانی در مزار شریف از نامگذاری جاده های شهر مزار شریف بنام شخصیت ها و چهره های علمی و فرهنگی و تغییر نام جاده ابومسلم خراسانی به «جاده شهدای دیپلمات ایران» حمایت نمود.

به گزارش خبرگزاري جمهور، والي بلخ گفت: "ما بدنبال روابط نیک با همسایه ها هستیم و جمهوری اسلامی ایران یگانه کشوری بود که در زمان جهاد و مقاومت مجاهدین را تجهیز و تمویل می نمود، زمانی که طالبان در حال پیشروی بود، دیپلومات های ایرانی در مزارشریف یگانه ارگان کمک کننده بود که از قهرمان ملی و مجاهدین حمایت می‏کرد و طالبان آنان را وحشیانه به شهادت رساند؛ قنسولگری ایران در همان جاده موقعیت داشت وما آن جاده را بنام شهدای دیپلومات ایران نامگذاری کردیم."

گفتنی است که نامگذاری این جاده سر و صداها و انتقادات شدید شورای ملی و تعدادی از نهادهای دیگر را بدنبال داشت.

با اين وصف،‌ والي بلخ پیرامون این انتقادات بیان داشت: تعدادی توطئه راه می‏اندازند و در سایه این توطئه ها قصد دارند روابط ما را با همسایه‏ها خدشه دار کنند؛ ما تصمیم گرفتیم که این جاده را بنام شهدای دیپلمات ایران نامگذاری کنیم و از این تصمیم خود بر نمی‏گردیم.

وی همچنان از نامگذاری جاده های دیگری بنام های: علامه اقبال لاهوری، شهدای هفده اسد، شهید ربانی و جاده ۲۰ کیلومتری دیگری بنام ابو مسلم خراسانی خبر داد.

والی بلخ در پایان از مردم این ولایت خواست، تا وحدت و یکپارچگی شان را در برابر توطئه‏ها و دسایس دشمنان حفط نموده و تسلیم این توطئه ها نگردند.

وی همچنان از مردم درخواست نمود تا در برابر نشر فيلمی که توسط یهودیان ساخته و به پیامبر گرامی اسلام اهانت شده است، از مردم خود قربانی نگیرند و در مقابل احساسات شان صبور باشند.

وی در این خصوص از رییس جمهور کرزی خواست تا به جامعه جهانی بفهاند با استفاده از نام آزادی بیان و دموکراسی به اعتقادات میلیون ها مسلمان  توهین نشود.

این در حالیست که  در واکنش به نشر این فيلم، که در محتویات آن به پیامبر اسلام توهین گردیده؛ در چندین کشور اسلامی راهپيمايي صورت گرفته تا اکنون این تظاهرات خشونت‏هایی را نیز در پی داشته است.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 181
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 339
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 704
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,023
  • بازدید ماه : 3,023
  • بازدید سال : 87,922
  • بازدید کلی : 941,208
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم