loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 317 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

گزارش ها از جنوب کشور حاکیست که در نتیجه زد وخورد میان نظامیان افغان و سربازان ناتو در ولایات زابل و هلمند حدااقل شش نظامی خارجی کشته و سه نفر دیگر شان زخمی شده اند.

قلگزارش ها از جنوب کشور حاکیست که در نتیجه زد وخورد میان نظامیان افغان و سربازان ناتو در ولایات زابل و هلمند شماری از سربازان خارجی کشته و زخمی شده اند.گزارش ها از جنوب کشور حاکیست که در نتیجه زد وخورد میان نظامیان افغان و سربازان ناتو در ولایات زابل و هلمند شماری از سربازان خارجی کشته و زخمی شده اند.
یک مقام ارشد دولتی در ولایت زابل که خواست نامش در این گزارش ذکر نشود به خبرگزاری بخدی گفت: "صبح امروز (یکشنبه) چهار تن از سربازان خارجی در نتیجه تیر اندازی یک سرباز پولیس ملی کشته شده اند."
به گفته او فرد حمله کننده نیز از سوی ماموران امنیتی به قتل رسیده است.
با این حال، مقام های ناتو در جنوب افغانستان، تا کنون در مورد هویت کشته شدگان، اظهار نظری نکرده اند.
در همین حال، در یک رویداد دیگر در ولایت هلمند، یک سرباز پولیس محلی به اسم گل آغا، در ولسوالی باباجی این ولایت دو تن از سربازان بریتانیایی را کشته است.
محمد اسماعیل هوتک، سخنگوی مرکز هماهنگی نیروهای مشترک افغان و ناتو، با تایید این رویداد به خبرگزاری بخدی گفت: "شب گذشته یک سرباز پولیس محلی بالای سربازان بریتانیایی در ولسوالی باباجی ولایت هلمند حمله کرد که در نیتجه دو تن از سربازان خارجی به قتل رسیده اند."
او تاکید کرد که سرباز پولیس محلی (گل آغا) نیز از سوی ماموران امنیتی از پا در آمده است.
گفته می شود در این حمله، سه تن از سربازان بریتانیایی نیز زخمی شده اند.
زابل و هلمند از ولایت های مرزی کشور است که صدها نظامی بین المللی در این ولایت مصروف تامین امنیت و آموزش سربازان افغان هستند.
در جریان چند ماه اخیر، دها تن سرباز بین المللی، از سوی نظامیان افغان کشته و زخمی شده اند، که این امر نگرانی شماری از مقام های ناتو را نیز برانگیخته است.
در تازه ترین رویداد مقام های ناتو روند آموزش نظامیان خارجی را به منظور بررسی عوامل کشتار سربازان خارجی از سوی عساکر افغان به تعویق انداخته اند. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 181
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 390
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,160
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,479
  • بازدید ماه : 3,479
  • بازدید سال : 88,378
  • بازدید کلی : 941,664
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم