loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 407 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

مقام های محلی در ولایت بغلان می گویند که شفاخانه های خنجان، بغلان مرکزی و نهرین این ولایت به امبولانس مجهز شدند.

مقام های محلی در ولایت بغلان از توزیع آمبولانس های جدید به ولسوالی های خنجان، بغلان مرکزی و نهرین این ولایت خبر دادند. مقام های محلی در ولایت بغلان از توزیع آمبولانس های جدید به ولسوالی های خنجان، بغلان مرکزی و نهرین این ولایت خبر دادند.
این مقام ها تایید کردند که یک امبولانس با تمام امکانات معیاری در اختیار شفاخانه های این ولسوالی ها قرار گرفته است.
داکتر محمد سالم رسولی رییس صحت عامه بغلان به خبرگزاری بخدی گفت: "این 3 آمبولانس از کمک های کشور چین در بخش صحت در افغانستان است که در اختیار شفاخانه های محلی ولایت بغلان قرار گرفته است."
شفاخانه 75 بستر بغلان مرکزی، 25 بستر نهرین و کلینیک خنجان از مراکز صحی است که مجهز به آمبولانس های جدید شده اند.
مسئولان ریاست صحت عامه بغلان، ارزش مجموعی این 3 عراده آمبولانس را 120 هزار دالر اعلام کرده اند.
سیف الله از باشندگان شهر پلخمری در گفت و گو با خبرگزاری بخدی از توزیع آمبولانس های جدید به شفاخانه ولسوالی های ولایت بغلان ابراز خرسندی کرده گفت که با امکانات تازه، مشکلات صحی باشندگان این ولسوالی ها به حداقل خواهد رسید.
پیشتر کشور چین نزدیک به 100 عراده آمبولانس را به وزارت صحت عامه افغانستان کمک کرده بود.
مسئولان این وزارت می گویند که این آمبولانس ها در اختیار شفاخانه هایی قرار می گیرد که از نبود این وسیله رنج می برند.
چین از بزرگترین همکاران دولت افغانستان است که در جریان چند سال اخیر، در بخش های مختلف در کشور کمک کرده است.
خبرگزاری بخدی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 179
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 396
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,298
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,617
  • بازدید ماه : 3,617
  • بازدید سال : 88,516
  • بازدید کلی : 941,802
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم