loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 383 شنبه 29 مهر 1391 نظرات (0)

alt

مقام های محلی روزجمعه گفته اند که در دردورویداد جداگانه درشمال کشور بیست و هفت تن کشته شدند وپنجاه و دو تن دیگرزخم برداشتند.

سخنگوی وزارت امورداخله، صدیق صدیقی گفته است که این رویداد ها در بیست ساعت گذشته درولایت های بلخ و جوزجان رخ داده است.

در همین حال رییس جمهور کرزی وشماری از باشنده گان پایتخت از وقوع این رویداد های اظهار تأسف کرده اند.

سخنگوی وزارت امورداخله گفته است که رویداد نُخست بامداد جمعه در ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ هنگامی رخ داد که یک موترمسافر بری با ماین کنارجاده برخورد کرد که در نتیجۀ آن نزده غیر نظامی کشته شدند و شانزده تن دیگر زخم برداشته اند.

وی افزود که بیشتر قربانیان این رویداد زنان و کودکانی هستند که برای شرکت در مراسم عروسی می رفتند.

هیچ گروهی به شمول طالبان تا کنون مسؤولیت این رویداد را برعهده نگرفته اند.

شورشیان ماین های کنارجاده را به منظور هدف قرار دادن نیروهای افغان و خارجی کارگذاری می کنند که بیشتر غیرنظامیان را قربانی می گیرند.

از سوی دیگر دریک رویداد ترافیکی درولایت جوزجان هشت تن جان باختند و سی و شش تن دیگرز خم برداشتند.

سخنگوی پولیس حوزه سه صد و سه پامیرمی، لعل محمد احمدزی گفته است که این رویداد حوالی ساعت نه پنج شنبه درشهرشبرغان هنگامی رخ داد یک موترمسافربری که برای شرکت درمراسم لیگ برترفتبال به کابل می آمد، با یک تانکرنفت کش برخورد کرد.

لیگ برتر افغانستان روزجمعه درکابل برگذارشد که دراین رقابت، طوفان هریرود، سیمرغ البرز را دو یک شکست داد و توانست قهرمان نُخستین دور لیگ برتر کشور، شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 160
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 239
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 371
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,690
  • بازدید ماه : 2,690
  • بازدید سال : 87,589
  • بازدید کلی : 940,875
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم