loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 354 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

گزارش ها از ولایت قندهار در جنوب کشور حاکیست که ماموران اداره امنیت این ولایت، ملا تور جان رییس شورای اصلاحی علمای دینی قندهار را بازداشت کرده اند.

ملا تورجان دو سال پیش، در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار با شماری از افراد مسلح خود به پروسه صلح یکجا شد ملا تورجان دو سال پیش، در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار با شماری از افراد مسلح خود به پروسه صلح یکجا شد
اگرچه اداره امنیت ملی در این مورد چیزی نگفته است اما رییس شورای ولایتی قندهار دستگیری ملا تورجان را تایید کرده است.
حاجی عطا محمد احمدی رییس شورای ولایتی قندهار به خبرگزاری بخدی گفت که ملا تورجان صبح امروز از سوی ماموران امنیت ملی قندهار دستگیر شده است.
گفته می شود که اتهام وارده به ملا تورجان این است که او قصد داشت به گروه طالبان بپیوندد.
آقای احمدی در مورد دلیل بازداشت ملا تورجان چیزی نگفت اما تایید کرد که در حال حاضر او در کابل در بازداشت اداره امنیت ملی است.
در همین حال، ملا تورجان در یک تماس تلفنی از کابل به خبرگزاری بخدی گفت که او در حال حاضر در نظارت اداره امنیت ملی است.
آقای تورجان می گوید که ماموران اداره امنیت ملی بر اساس یک سو تفاهم او را به کابل انتقال داده اند اما گفت که به زودی آزاد می شود و به وظیفه خود در قندهار حاضر خواهد شد.

ملا تورجان در مورد آنچه او سو تفاهم خواند، چیزی نگفت اما تاکید کرد که در این مورد به طور مفصل با خبرگزاری بخدی صحبت خواهد کرد.

ملا تورجان دو سال پیش، در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار با شماری از افراد مسلح خود به پروسه صلح یکجا شد.
او سال ها در برابر دولت و نظامیان خارجی در قندهار می جنگید اما پس از رایزنی های علما و ریش سفیدان قومی با دولت یکجا شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 166
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 374
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 945
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,264
  • بازدید ماه : 3,264
  • بازدید سال : 88,163
  • بازدید کلی : 941,449
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم