loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 382 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)
مقام ها در وزارت معارف کشور از امضای قرارداد ساخت نزدیک به یک هزار آپارتمان رهایشی برای معلمان بی بضاعت در شهر کابل خبر دادند.
محمد صدیق پتمن، معین تدریسی وزارت معارف امروز (چهارشنبه) قرارداد ساخت هزار آپارتمان رهایشی برای معلمان را با اکرام الدین صدیق یار رییس موسسه خیریه "ملت" امضا کرد.

محمد پتمن تاکید کرد که کار عملی این پروژه از بهار سال آینده 1392 آغاز می شود و تا 2 سال دیگر به بهره برداری سپرده خواهد شد. محمد پتمن تاکید کرد که کار عملی این پروژه از بهار سال آینده 1392 آغاز می شود و تا 2 سال دیگر به بهره برداری سپرده خواهد شد.
آقای پتمن تاکید کرد که کار عملی این پروژه از بهار سال آینده (1392) آغاز می شود و تا 2 سال دیگر به بهره برداری سپرده خواهد شد.
به گفته او این آپارتمان ها برای معلمان بی بضاعت در سراسر شهر کابل توزیع می شود.
پایین بودن معاش، نبود منازل مسکونی و بالا بودن مواد مورد نیاز از مشکلاتی است که صد ها معلم در شهر کابل و ولایات، در مورد آن به مقام های حکومتی شکایت کرده اند.
به گفته آنان با معاش کم نمی توانند نیازمندی های خانواده شان را رفع کنند.
مسوولان شرکت خیریه ملت اعلام کرده اند که حدود یک هزار آپارتمان را با تخفیف 50 درصدی و در اقساد 11 ساله در اختیار معلمان قرار خواهند داد.

هر واحد این اپارتمان ها دارای سه اتاق، یک آشپزخانه، یک حمام و تشناب است که در منطقه پروژه جدید قلعه زمان خان شهر کابل ساخته می شود.
آنان با توجه به اختصاص این تخفیف، نرخ هر واحد آپارتمان را 30 هزار دالر اعلام کرده اند.
در همین حال، آقای پتمن می گوید که در جریان چند سال گذشته، بیش از 21 هزار نمره زمین برای معلمان بی بضاعت توزیع شده است.
او تاکید کرد، خانه های رهایشی که قرار است از سوی موسسه ملت ساخته شود، زمین های آن از قبل خریدار شده است.
در جریان چند سال اخیر، این نخستین پروژه ای خوانده شده که برای خانه دار شدن معلمان به مرحله اجرایی گذاشته شده است.
شماری از آگاهان نیز از معلمان به عنوان قشر فقیر جامعه یاد کرده از حکومت خواستار توجه بیشتر برای بهبود وضع زندگی آنان شده اند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 182
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 402
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,399
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,718
  • بازدید ماه : 3,718
  • بازدید سال : 88,617
  • بازدید کلی : 941,903
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم