loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 392 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

آیا سرعت شبکه وای فایتان کند شده است؟ آیا گاهی اوقات نمی توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و دلیل آن را نمی دانید؟ اگر به طور مرتب با این مشکلات رو به رو می شوید، شاید اتصال وای فایتان مشکل داشته باشد. اما چنانچه گاه و بیگاه در ساعات مشخصی از روز دچار این مشکلات می شوید، این اتفاق نشان دهنده آن است که شخص دیگری در حال استفاده از اینترنت شماست و وقت آن رسیده تا شبکه وای فایتان را بررسی کنید.
برای نحوه شناسایی و راهکار های مقابله با سرقت اینترنت وای فای به ادامه مطلب بروید.

نحوه شناسایی سرقت از اینترنت وای فای شما Wi-Fi


اولین و ساده ترین اقدامی که می توانید انجام دهید بررسی امنیت شبکه وای فای است. هنگام نصب روتر، از شما خواسته می شود رمزی برای روتر انتخاب کنید. این رمز گذاری که در اصطلاح به آن WEP می گویند، در واقع به شما این امکان را می دهد تا با آن رمز به شبکه وای فای شخصی خود وارد شوید. اگر رمزی تعیین نکرده باشید، یک شبکه باز ساخته اید و افرادی که در آن محدوده هستند، می توانند براحتی و به صورت رایگان از اینترنت وای فای شما استفاده کنند. اگرچه اسم این کار هک کردن نمی تواند باشد، اما نوعی دزدی به شمار می رود.

تعیین رمز عبور یا کلید WEP لزوما تضمینی برای جلوگیری از استفاده افراد ناشناس از شبکه وای فای نمی شود. برای این که از ورود افراد به شبکه خود مطمئن شوید کافی است نگاهی به گزارش روزانه شبکه یا همان Log بیندازید. برای انجام این کار به منوی استارت بروید و گزینه My Network Places را برگزینید، سپس روی گزینه View Entire Network کلیک کنید. اگر تعداد دستگاه های نمایش داده شده در شبکه بیشتر از تعداد دستگاه هایی باشد که شما اجازه دسترسی به آنها را داده اید، به این معنی است که دزد اینترنتی دارید.

روش مشابه دیگری که برای مشخص کردن وضعیت فهرست کاربران وای فای شما کاربرد دارد، بررسی جدول کلاینت های DHCP روتر است. این جدول نیز تقریبا شبیه Log، دستگاه هایی را که در شبکه شما هستند نشان می دهد. اگر به تعدادشان اضافه شده باشد نشان دهنده آن است که وای فای شما دزدیده شده است.

مطمئنا هیچ کس دوست ندارد مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. همچنین هیچ کس دوست ندارد اطلاعات غیرقانونی از شبکه وای فای او رد و بدل شود. به همین دلیل شما باید خودتان وارد عمل شوید و با جلوگیری از ورود سارقان وای فای به شبکه خود، از آن محافظت کنید.


راهکارهای مقابله با سارقان دیجیتال

اگرچه انتخاب یک کلید WEP اقدامی ضروری برای هر شبکه وای فای است، با این حال حتی امکان سوءاستفاده از آن شبکه ها نیز وجود دارد. در این صورت، می توانید از یک پروتکل امنیتی مانند «دسترسی حفاظت شده وای فای» (WPA) استفاده کنید. این کانال امنیت بیشتری دارد، با وجود این ممکن است توسط سارقی سمج هک شود.

همچنین می توانید از حالت دستی (Manual) کانال DHCP استفاده کنید. به این صورت که آدرس MAC هرکدام از رایانه های خود را به صورت دستی وارد کنید. این کار باعث محدود شدن شبکه شما می شود تا فقط رایانه هایی شناسایی شوند که آدرس شان ثبت شده است.

نرم افزار مانیتورینگ اینترنت نیز گزینه مناسبی است تا کاربران را در این چند روش راهنمایی کند. همچنین برای آن دسته از کاربرانی که به به کارگیری از روش های ذکر شده علاقه مند نیستند، می تواند مفید باشد. به علاوه، این نرم افزار شما را قادر می سازد تا اتصال وای فایتان را براحتی کنترل کنید. ممکن است درون روتر وای فای شما یک نرم افزار تعبیه شده باشد که به شما در کنترل شبکه کمک کند.

در آخر، SSID رادیویی روتر خود را خاموش کنید. این کار می تواند به طور موثری شبکه شما را مخفی کند در نتیجه دیگر کسی نمی تواند شبکه وای فای شما را در جستجوهای خود پیدا کند و درصدد دزدیدن آن باشد.

afg بازدید : 364 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

کلید Space یا همان فاصله مجازی در صفحه کلید برای بسیاری از کاربران فقط نقش ایجاد یک فاصله خالی دارد؛ اما این کلید علاوه بر ایجاد فاصله خالی میان حروف و کلمات تایپ شده، کاربردهای دیگری نیز دارد که با شناخت آنها می توانید کارهای خود را سریع تر به انجام برسانید.
برای مشاهده کاربرد های مختلف و متنوع Space کیبورد به ادامه مطلب بروید.

از کلید Space keyboard و کاربرد فراوان آن چه میدانید ؟!!!


برخی از این کاربردها که در موارد بسیار زیادی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد، عبارتند از:

فاصله برای شروع و توقف: پرکاربردترین موارد مصرف کلید فاصله مجازی پس از کاربرد در نرم افزارهای ویرایش متون، در نرم افزارهای پخش صوتی و تصویری جهت شروع و توقف عملیات پخش است. تا به حال هنگام پخش یک فیلم یا فایل صوتی، کلید فاصله مجازی را از روی صفحه کلید فشار داده اید؟ در بسیاری از نرم افزارها در ویندوز و مک، فشار این کلید موجب می شود عملیات پخش متوقف شود و در صورتی که عملیات در حالت توقف باشد فشار این کلید موجب شروع مجدد عملیات پخش خواهد شد.

نمایش سریع پوشه های فنری: یکی از قابلیت های بسیار کاربردی در سیستم عامل مک پوشه های Spring-loaded هستند که همان پوشه های فنری نام دارند. به کمک این قابلیت شما می توانید هنگام کپی یا انتقال فایل های موردنظر خود درون یک پوشه، فایل ها را انتخاب کرده سپس ماوس خود را روی پوشه موردنظر چند لحظه نگهدارید. با این عمل، پس از چند لحظه توقف شما پیش نمایشی از محتوای داخل پوشه به صورت فنری به نمایش درآمده و می توانید از صحت پوشه انتخاب شده جهت کپی یا انتقال فایل ها اطمینان حاصل کنید. همچنین با استفاده از این قابلیت می توانید ماوس را روی پوشه های داخل یک پوشه نیز حرکت داده و با نگه داشتن روی آنها نیز محتوایشان را مشاهده کنید. همان طور که گفتیم فعال شدن این قابلیت با نگهداشتن ماوس برای چندلحظه روی پوشه موردنظر امکان پذیر است؛ اما اگر می خواهید سریع تر محتوای داخل پوشه ها را مشاهده کنید، می  توانید هنگام کشیدن ماوس روی پوشه موردنظر، کلید فاصله مجازی (Space) را فشار دهید. با انجام این کار نیازی به مکث چند ثانیه ای روی پوشه ندارید و بسرعت محتوای پوشه به صورت فنری برای شما نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید چنانچه این قابلیت (نمایش محتوای درون پوشه ها) از بخش Preferences در فایندر غیرفعال شده باشد، باز هم با فشار دادن کلید فاصله مجازی می توانید از آن استفاده کنید.

کلیک با فاصله مجازی: اگر برای استفاده از رایانه، ماوس در اختیار نداشته باشید مجبور می شوید از صفحه کلید برای انجام کارها کمک بگیرید. صفحه کلید نیز دارای محدودیت ها و گاهی اوقات نیز نیازمند مهارت هایی است که یکی از این مهارت ها هنگام انتخاب برخی گزینه ها یا فعال کردن چک مارک ها مشخص می شود. تابه حال برایتان اتفاق افتاده است که بخواهید به وسیله صفحه کلید یک چک مارک را فعال کنید؟ همان طور که می دانید با استفاده از کلید تب (Tab) می توانید بین گزینه های موجود در صفحه حرکت کنید تا به چک مارک موردنظر برسید. برای اجرای عملیات در یک فرم یا... نیز می توانید پس از انتقال روی دکمه موردنظر از کلید اینتر (Enter) استفاده کنید. اما آیا فعال کردن چک مارک داخل یک گزینه یا انتخاب یک نام از یک فهرست کشویی بدون ماوس امکان پذیر است؟ اگر ماوس در اختیار نداشتید و خواستید این کار را انجام دهید  باید از کلید فاصله مجازی کمک بگیرید. فشار این کلید در این موارد، عملیاتی همچون کلیک ماوس را شبیه سازی می کند. به این ترتیب با قرار گرفتن روی گزینه مربوط یا انتخاب یکی از گزینه های موجود در یک فهرست کشویی می توانید براحتی کلید فاصله مجازی را فشار داده و همچون کلیک ماوس روی گزینه مورد نظر، عملیات انتخاب یا فعال کردن آن را به انجام برسانید. 

afg بازدید : 362 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

این دو سه ساله، بارها در وبلاگ های فارسی، نوشته هایی در پاسخ به همین سؤال خوانده ایم. این نوشته ها گاهی در تناقض کامل با هم بودند. بعضی ها می گفتند بهتر است بگذارید باطری تقریبا خالی شود، بعد تا ۱۰۰ درصد شارژش کنید، اما بعضی ها هم توصیه می کردند که وقتی شارژ به حدود ۴۰ درصد رسید، باطری را شارژ کنید، اما نه تا ۱۰۰ درصد، بلکه تا حدود ۸۰ درصد. کدام یک از این توصیه ها درست است؟
الان دیگر مدت هاست که تقریبا همه گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها از باطری های لیتیومی استفاده می کنند، سابقا از باطری های نیکلی استفاده می شد. این باطری های قدیمی نیکلی، مشکل آزاردهنده ای داشتند، مشکل این بود که اگر این باطری ها را به صورت مرتب، وقتی کاملا خالی نشده بودند، شارژ می کردید، باطری به تدریجی ظرفیت شارژ خود را از دست می داد، اصطلاحا «حافظه »اش را از دست می داد، به همین خاطر این مشکل را اثر حافظه یا Memory effect می نامیدند.

چگونه و چقدر باتری موبایل خود را شارژ کنیم؟


اما در باطری های لیتیومی، قضیه متفاوت است و بنابراین برای افزایش عمر باطری ، توصیه های زیر انجام می شود:
۱- هر چقدر میزان خالی شدن شارژ باطری کمتر باشد بر میزان عمر باطری افزوده می شود ، اگر بگذارید باطری کاملا خالی شود و بعد هر بار تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید، باطری شما عمر بسیار کوتاهی خواهد داشت، اما اگر بگذارید هر بار که کمی خالی می شود، شارژ شود، عمر باطری را بسیار افزایش می دهید.

۲- باطری را تا ۱۰۰ درصد شارژ نکنید: خیلی از ماها از ترس شارژ کم آوردن، گجت های خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ می کنیم، اما اگر این کار را مرتب انجام بدهید، باطری گجت خودتان را ضعیف می کنیم. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که وقتی باطری تا ۱۰۰ درصد شارژ شد، باید آن را از شارژر جدا کنید.

۳- هر ماه، یک بار باطری را کاملا خالی از شارژ کنید: بسیاری از باطری های مدرنی که ما در حال حاضر در گجت ها داریم، باطری های هوشمندی هستند که مثلا می توانند به شما بگویند که ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه از شارژ باقی است، اما اگر شما مرتب به توصیه شماره یک این پست عمل کنید، این ویژگی دچار اختلال می شود و اصطلاحا کالیبراسیون آن مختل می شود، بنابراین توصیه می شود که ماهی یک بار اجازه بدهید که باطری کاملا خالی شود.

۴- باطری را خنک نگه دارید: گرما فقط دشمن پردازشگر لپ تاپ یا گوشی شما نیست، بلکه عمر باطری را هم می کند، بنابراین با تمهیداتی مثل استفاده از پایه برای لپ تاپ به خنک ماندن باطری کمک کنید.

البته زیاد هم مته به خشخاش نگذارید، با این سرعت آمدن فناوری های نو، کمتر کسی است که یک گوشی را بیشتر از یک یا دو سال نگه دارد، پس وسواس بیش از حد به خرج ندهید، گاهی وقتی لازم دسترسی به شارژ ندارید، می توانید ناپرهیزی کنید و باطری را تا صفر درصد خالی کنید یا وقتی عازم سفر طولانی هستید، باطری را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید تا بعدا شارژ کم نیاورید.

afg بازدید : 394 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

بوی بد دهان نه تنها برای خودمان، بلکه برای اطرافیان ‌مان نیز ناخوشایند‌ است ، این مشکل اگر درمان نشود سبب بروز مشکلاتی در روابط بین ‌فردی نیز خواهد شد ، اگرچه بزاق دهان نوعی خمیردندان طبیعی محسوب می ‌شود، ولی گاهی این خمیردندان طبیعی کافی نیست و مجبورید به توصیه‌ های زیر پناه ببرید و اگر توصیه‌ های زیر هم نتوانند مشکل ‌تان را رفع کنند ، احتمالا منشا بوی بد دهان‌ تان دستگاه گوارش‌ است و باید بروید سراغ پزشک.

بهترین خوش بوکننده طبیعی دهان رفع بوی بد دهان با 13 توصیه آسان


1- بعد از هر وعده غذایی برای باقی نماندن غذا در دهان و لابه‌لای دندان‌های تان، مسواک بزنید و دهان ‌تان را خوب بشویید.
 

2- وقتی دندان‌های تان را مسواک می ‌زنید، زبان ‌تان را هم به آرامی مسواک بزنید تا لایه سطحی روی زبان برداشته شود. زبان با هزاران پرز ریز پوشیده شده که می ‌تواند محل تجمع باکتری ‌ها باشد.

 
3- به‌ طور منظم برای بررسی وضعیت دهان و دندان تان، به دندانپزشک مراجعه کنید تا اگر دندان‌ خراب و پوسیده‌ای دارید که سبب بوی بد دهان‌ تان می‌ شود، ترمیم کنید.

 
4- برای افزایش ترشح بزاق دهان تان، همیشه از آدامس‌ های بدون قند استفاده کنید.


5- اگر دهان‌ تان زیاد خشک می ‌شود، مایعات فراوانی بنوشید. آب را چند بار در دهان تان بچرخانید تا کاملا غذاهای اضافی از لابه‌لای دندان‌های تان خارج شود.
 

6- از مصرف دهان‌ شویه‌هایی که حاوی الکل و نعناع هستند خودداری کنید، چون آن ها به جای کمک به خو‌شبویی دهان ‌تان، باعث بدتر شدن بوی آن می ‌شوند.


7- استفاده از سبزیجات و میوه‌ها، مخصوصا کرفس خام و هویج می ‌تواند مانع از شکل‌ گیری پلاک در دهان شود.
 

8- اگر می‌ خواهید در یک جلسه مهم یا مهمانی شرکت کنید، از خوردن غذاهای حاوی سیر و پیاز خودداری کنید.


9- از نوشیدن قهوه که سبب خشکی دهان می ‌شود، خودداری کنید.
 

10- سیگار را ترک کنید، زیرا تار و نیکوتین موجود در آن، روی سطح دندان و زبان می‌ ماند و سبب کاهش ترشح بزاق و ایجاد بوی بد دهان می ‌شود.
 

11- سبزیجات برگ سبز مانند جعفری و کاهو بجوید.


12- می‌ توانید چند عدد قرص نعناع روی زبان یا مسواک ‌تان بگذارید و دهان‌ تان را با آن تمیز کنید تا تنفس شما خوش ‌بو شود.
 

13- اگر ترکیبی از پراکسیدهیدروژن 50 درصد و 5 درصد آب را در دهان‌ تان بچرخانید، می ‌توانید بسیاری از باکتری ‌هایی را که سبب بوی بد دهان‌ تان می ‌شود، از بین ببرید.


هر یک از این سه روش به پاکسازی فضای دهان کمک می‌کنند و میزان مواد سمی را در آن به حداقل می‌رسانند. این سه راهکار عبارتند از:

1- جویدن مقداری سبزی جعفری بعد از غذا که به تازه شدن بازدم کمک می‌کند. جعفری منبع غنی از کلروفیل است که به عنوان یک خوشبوکننده طبیعی دهان عمل می‌کند. این سبزی هم چنین مثل یک خنک کننده طبیعی در دهان احساس تازگی و تمیزی ایجاد می‌کند.

2- مسواک کردن با جوش شیرین نیز در رفع بوی نامطبوع دهان بسیار موثر است چون مولکولهای بو را به خود جذب می‌کند و خواص ضدباکتریایی دارد. برای این منظور مقداری جوش شیرین روی مسواک خود بریزید و دندانها و روی زبان را با آن مسواک بزنید تا تاثیر معجزه آسای آن را در پاکسازی دهان مشاهده کنید.

3- استفاده از چاشنی‌های معطر مثل میخک، دانه‌های هل و رازیانه نیز پس از هر وعده غذایی در رفع بوی بد دهان بسیار موثر است. این چاشنی‌های گیاهی خواص ضدمیکروبی دارند و بهداشت دهان و دندانها را بهبود می‌بخشند.

afg بازدید : 278 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

واقعیت این است که زبان بدن کمتر دروغ می گوید. ممکن است فردی از آشنایی با فرد دیگری ابراز رضایت کند اما نحوه لبخند زدن، نوع دست دادن و حتی نگاهش این پیام را منتقل نکند. خشم، ناراحتی، غم و نگرانی جز در کلام، در چهره افراد هم نمود پیدا می کند. شاید بتوان گفت زبان بدن بازتاب احساسات افراد است و در این میان دهان، نحوه لبخند زدن و حتی جویدن لب ها می تواند پیام های متفاوتی را انتقال دهد. بنابراین بهتر است با زبان جسمانی دهان آشنا شوید تا احساسات فرد مقابل را بهتر درک کنید.

شخصیت شناسی با لبخند


دهان در زبان بدن چه نقشی

دهان با بسیاری از پیام هایی که زبان بدن منتقل می کند در ارتباط است و نه تنها عملکردش هنگام صحبت کردن تعجب آور است بلکه از دید بسیاری از روانشناسان با تغذیه دوره نوزادی نیز در ارتباط است و در زندگی آینده با احساساتی مانند امنیت و عشق می تواند بروز و ظهور کند. دهان، بخش فوق العاده انعطاف پذیر صورت است و می تواند توسط انگشتان شخص لمس شود. می توان گفت بخش رسانای بدن دهان است، زیرا علاوه بر حرکاتی که می تواند نشانه پیامی خاص در فرد مقابل باشد، بیان احساسات توسط این عضو به انتقال پیام واقعی کمک بسیاری می کند. در حقیقت دهان نقش اصلی را در حالات چهره بازی می کند.

 

انواع حرکات دهان

دهان بخشی از چهره است که هنگام حرکت بیشتر دیده می شود بنابراین پتانسیل بسیار زیادی برای انتقال پیام دارد. برخلاف بینی و گوش ها که تنها به کمک دست می توانند به چرخه زبان بدن متصل شوند، دهان می تواند کاملا مستقل عمل کند. بخش بزرگی از زبان صورت، لبخند است. به عنوان قاعده کلی لبخند به صورت متقارن و با ایجاد چین در اطراف چشم و دهان همراه است اما در لبخند ساختگی تنها دهان حرکت دارد. حال بر انواع حرکات دهان مروری می کنیم.

 

گذاشتن دست روی دهان

نشانه سرکوب و شوک است. بیشتر این حرکت به صورت ناخودآگاه برای کنترل خود در اثر شوک و خجالت هنگام صحبت کردن ایجاد می شود. این واکنش می تواند در افراد جوان تر زمانی که شاهد چیزی تکان دهنده هستند، اتفاق بیفتد. در حالت افراطی، افراد هنگام مواجهه با شرایط تکان دهنده هر دو دستشان را روی دهان می گذارند.

 

جویدن ناخن

این حالت نشانه ناامیدی و سرکوب است. ناخن جویدن نشانه خشونت درونی ناشی از ترس یا سرکوب رفتارهای دیگر است. بعدها ممکن است جویدن ناخن به یک عادت آرامش دهنده تبدیل شود اما به طور معمول در حالت سرخوردگی و ترس این حالت بروز می کند. استرس نیز موجب جویدن ناخن است و به نوعی تظاهرات بیرونی استرس است.

 

جویدن لب ها

وقتی فردی لب پایین خود را جویده و سرش را تکان می دهد نشان از عصبانیت او دارد.

 

لبخند خشک

این نوع لبخند را می توان ساختگی در نظر گرفت. این نوع لبخند، لبخندی است که خیلی سریع ظاهر شده، بیشتر از یک لبخند طبیعی روی لب نگه داشته می شود و به نظر می رسد تا چشم ها گسترده نمی شود. این نوع لبخند به نوعی، رضایت اجباری و توافق ناشی از نارضایتی را نشان می دهد.

 

خنده با دهان گشوده

در این حالت دندان های بالا نمایان شده و به شخصی که با شما گفت و گو می کند، می فهماند که مایل هستید بیشتر با او آشنا شوید.

 

لبخند با لبان بسته

این لبخند می خواهد در واقع احساسات را به نوعی پنهان کند. به این ترتیب در سراسر صورت یک خط مستقیم را می توان مشاهده کرد که در آن دندان ها پنهان هستند. فردی که اینگونه لبخند می زند، رازی دارد که نمی خواهد دیگران آن را بفهمند شاید دوست ندارد آن را بیان کند و شاید اعتماد نمی کند.

 

لبخند پیچیده و سخت

لبخند اینچنینی مخلوطی از احساسات و سرزنش است. در این نوع لبخند هر قسمت از صورت احساسات متناقضی را نشان می دهد. بنابراین فرد مقابل به راحتی نمی تواند از احساس واقعی فرد لبخند زننده آگاهی پیدا کند.

 

لبخندی با فک افتاده

این لبخند هم جعلی است. این مدل لبخند بیشتر حاصل تمرین برای داشتن چنین لبخندی است تا یک لبخند غریزی. در این حالت فک کمتر از حالت طبیعی می افتد؛ عملی که لبخند ایجاد می کند.

 

لبخندی با دهان کج

نشان دهنده بازیگوشی و به قصد اذیت کردن است و بیشتر در مورد خانم ها اتفاق می افتد. گوشه لب کج شده و به سمت پایین است. در این حالت لبخند همراه با چشمانی است که به فرد مورد نظر نگاه می کند.

 

لبخندی با لب پایین جلو آمده

مانند مالیدن چشم که نشانه گریه کردن است، جلو آوردن لب پایین هم یکی از نشانه های گریه است. به یاد داشته باشید مردم به دلایل واقعی گریه می کنند و ناراحت می شوند یا به دنبال همدردی و درمان این کار را می کنند.

 

خنده زورکی

نشان ناآرامی و در عین حال همکاری است. خنده زورکی معمولا پیام عصبی بودن و استرس را انتقال می دهد و به عنوان تلاشی برای بر طرف کردن تنش و تغییر جو است. خنده مصنوعی همچنین پیام همکاری و آرزوی همدردی را مخابره می کند.

 

گاز گرفتن لب

گاز گرفتن لب نشانه تنش است. یکی از بارزترین پیام های گاز گرفتن لب، استرس و تنش است که می تواند نشانه تمرکز بالا نیز باشد اما به احتمال زیاد نشان می دهد، فرد اضطراب دارد.

 

خنده چه چیز در خود دارد؟

خنده نوعی حالت آرامش است و نوعی پاداش و رضایت همراه خود دارد. در تعریف زبان بدن، خنده علامت آرامش و راحتی است. خنده طبیعی می تواند به تمام قسمت های بالای صورت گسترش پیدا کند. فیزیولوژی خنده بسیار مهم است، زیرا در حالت خنده اندورفین آزاد می شود و درد و استرس کاهش پیدا می کند. خنده قابل رویت است، زیرا وقتی فردی می خندد، نشان می دهد در مقابل فرد دیگر گارد ندارد.


مکیدن انگشت

این حالت نشان می دهد، فرد به دنبال آرامش است. همان طوری که تغذیه با شیر مادر این احساس را به نوزاد می دهد در بزرگسالی هم مکیدن انگشت ممکن است نوعی آرامش را برای فرد در بر داشته باشد.


جمع کردن زبان

این کار در رد و مخالفت با چیزی انجام می شود. در این حالت زبان در قسمت وسط دهان گسترده می شود مانند وقتی که فرد یک چیز ترش می خورد. این حرکت ممکن است بسیار ظریف به نظر برسد و در حالت شدیدتر به چین و چروک بینی و جمع شدن چشم ها هم بینجامد.

 

جویدن خودکار و مداد

به جز مکیدن انگشت، جویدن خودکار و مداد هم آرامش درونی را برای فرد به همراه دارد.

 

دندان قروچه

این حالت نوعی تنش و سرکوب را نشان می دهد. در این حالت فرد در حال تغییر احساسات درونی خود است و واکنش طبیعی اش به دلیل ترس را سرکوب کرده و مهار می کند.

 

جویدن لب داخلی

جویدن لب داخلی هم پیام تنش و سرکوب را منتقل می کند و مانند دندان قروچه به نوعی سرکوب واکنش طبیعی فرد است. به جای این کار فرد می تواند چند نفس عمیق بکشد

تعداد صفحات : 255

درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 35
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 304
  • بازدید امروز : 994
  • باردید دیروز : 915
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,840
  • بازدید ماه : 7,161
  • بازدید سال : 92,060
  • بازدید کلی : 945,346
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم