loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 602 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

در حالی که قرار بود روزسه شنبه کنسرت شفیق مرید، آوارز خوان پر آورازۀ افغانستان در ولایت هرات برگذار شود، اما این کنسر پس از عتراض روحانیان دراین ولایت لغو شده است.

آقای مرید گفته است که برخی از ملا ها در این ولایت با اجرای این کنسرت مخالفت کردند و وی نیز این کنسرت را لغو کرد.

گفته می شود که این روحانیون از مردم خواستند تا به این کنسرت نروند و جلو برگزاری آن را بگیرند. این روحانیون چنین کنسرت هایی را ترویج فحشا خواند و از مردم خواست به این کنسرت نروند و جلو برگزاری آن را بگیرند

شفیق مرید افزوده است کنسرتی را که او قرار بود امروز اجرا کند «یک تبسم» نام داشت و می خواست در این کنسرت آهنگ های میهنی و نیز آهنگ هایی را برای مادران و کودکان بخواند.

شفیق مرید به طلوع نیوز گفته است: «من به هرات باستان به خاطر این آمده بودم که برای مردم هرات باستان یک تبصم هدیه بکنم و سکوت به خاطر این ایجاد شد که نخواستم که کدام مشکل اینجاد شود.»

مقام های محلی در هرات پس از اعتراض شماری از کسانی که در حمایت از این روحانی گردهم آمده بودند، کنسرت شفیق مرید را لغو کردند.

آقای مرید گفته است، برای خود، مردم و به ویژه مردم هرات متأسف است و افزود که «یار زنده، صحبت باقی.»

وی افزوده است که اگر مسأله تنها خود او بود، به هر قیمتی این کنسرت را برگزار می کرد، اما به گفتۀ وی هزار تن از هواداران و شهروندان هرات در میان است و اگر مشکلی پیش بی آید خود را مسؤول می داند.

لغو کنسرت شفیق مرید، در فضای مجازی اینترنت و شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، بازتاب گُستردۀ داشته است.

بر بنیاد گزارش ها، شماری از طرفداران شفیق مرید از مقام های ملی هرات انتقاد کرده اند.

اعتراض کننده گان گفته اند که ما «نه طالب هستیم» و «نه القاعده» بلکه می خواهیم ارزشهای ملی و اسلامی خود را حفظ کنیم.

تلویزیون های افغانی آهنگ های شفیق مرید آوازخوان های هندی، ترکی و ایرانی را همواره پخش می کنند.

شفیق مرید، آوازخوانی جوانی و نیزدیک به یک ده می شود که به شهرت رسیده و علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است آقای مرید به زبان های فارسی و پشتو آواز می خواند و بیشتر آهنگ هایش را خودش می سازد.

فرهنگ و هنر - موزیک

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 175
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 302
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 574
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,893
  • بازدید ماه : 2,893
  • بازدید سال : 87,792
  • بازدید کلی : 941,078
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم