loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 323 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

گروه طالبان مسوولیت حمله بر پایگاه نظامی بسشن در هلمند را بر عهده گرفته اند.گروه طالبان مسوولیت حمله بر پایگاه نظامی بسشن در هلمند را بر عهده گرفته اند.
قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان به بی بی سی گفته است که سربازان امریکایی و انگلیسی هدف حملات یک گروه ده نفری طالبان، قرار گرفته اند.
در حمله روز گذشته (جمعه) شورشیان در هلمند، دست کم دو نظامی امریکایی کشته شدند.
پایگاه بسشن، بزگترین پایگاه نظامی ناتو در جنوب کشور به شمار می رود که محل استقرار نیروهای چند کشور عضو ناتو است.
طالبان تنها به قسمتی حمله کرده اند که نیروهای امریکایی در آن موقعیت دارند.
نمایش فیلم امریکایی که در باره زندگی پیامبر اسلام ساخته شده، واکنش های شدیدی را در سراسر جهان به خصوص کشورهای عربی و خاورمیانه، بر انگیخته است.
این واکنش ها در برخی از کشورهای عربی به خشونت گرایید و سفیر و سه دیپلمات امریکایی در لیبیا، کشته شدند.
درهمین حال مقام های ناتو می گویند؛ مهاجمانی که روز گذشته در هلمند بر پایگاه این نیروها حمله کرده اند، از سلاح های سبک، راکت و هاوان استفاده کرده اند.
در این پایگاه طیاره های جنگی ناتو به شمول هلی کوپتر و جت های جنگی موقعیت دارند.
یک سخنگوی ناتو گفته است که پرنس هری نواسته ملکه انگلستان نیز در هنگام حمله در این پایگاه بوده اما به او آسیبی نرسیده است.
اعتراض ها به ساخت فیلم امریکایی مخالف با ارزش های اسلامی، با واکنش های متفاوتی در سراسر دنیا مواجه شده است.
رهبران شماری از کشورهای اسلامی، از مردم شان خواسته اند که در برابر این واکنش ها از خود شکیبایی نشان دهند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 181
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 390
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,172
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,491
  • بازدید ماه : 3,491
  • بازدید سال : 88,390
  • بازدید کلی : 941,676
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم