loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 242 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

alt

معاون اول رییس جمهور، مارشال محمد قسیم فهیم گفته است که اگر مخالفان مسلح دولت قانون اساسی افغانستان را نپذیرند، نبرد در برابر آنان ادامه خواهد داشت.

آقای فهیم که در نشست جهانی از هفتۀ صلح وسالگرد ترور استاد برهان الدین ربانی درکابل سخن میزد، تاکید ورزیده است که در گفتگوهای صلح دست آورد های ده سال گذشته را از دست نخواهند داد و نیزطالبان هرگز به قدرت نخواهند رسید.

مارشال محمد قسیم فهیم گفته است که:« اگرقانون اساسی افغانستان را نپذیرند وبا این ارزش ها باورمند نباشند جنگ ادامه خواهد داشت.»

این درحالی ست که نگرانی ها از بدتر شدن اوضاع افغانستان پس از بیرون شدن نظامیان خارجی از این کشورهنوزهم پابرجا هستند، اما دولت افغانستان به این همه نگرانی ها پاسخ می دهد.

آقای فهیم گفت:« طالبان هیچ گاهی دوباره سرقدرت نخواهند آمد ودیگرآن جایگاه را که قبلآ داشتند درمیان مردم ندارند.»

در همین حال یک تن از رهبران جهادی و عضو شورای عالی صلح، عبدالرب رسول سیاف نیز نگران روند گفتگو های صلح است.

آقای سیاف گفته است که:« اگرمردم دنیا می خواسته باشند که بین ما صلح بیآید، اگرمشکل درما باشد ما را سرکوب کند و یا اگر مشکل در هراس افگنان باشد باید آنان سرکوب شوند و یا اگر مشکل در کشورهای بیرونی است باید آنان سرکوب شوند درغیر آن صلح دراین کشورآمدنی نیست.»

ازسویی هم رییس شورای عالی صلح، صلاح الدین ربانی در این نشست، ازعالمان دین تمامی کشورهای اسلامی خواسته است تا در برابر افراطیت برخورد قاطع و روشن داشته باشند.
جامعۀ جهانی نیز از پشتیبانی اش درگفتگوهای صلح دولت افغانستان اطمینان می دهد ونقش کشورهای همسایه را دراین روند اثرگزارمی داند.

معاون نماینده سازمان ملل متحد درافغانستان، نیکولا آیسن گفته است که:« صلح نباید درحد شعارباقی بماند بل نیازمند کارهای عملی و جدی است، من باوردارم که همه می دانند - حتی گروه های شورشی می دانند - که جنگ راه حل نیست، رسیدن به صلح مشکل است اما افغان ها باید بدانند که جامعۀ جهانی همرای آنان است واز آنان پشتیبانی می کند. همسایه ها نیز می توانند در این بخش کمک کنند،کمک آنان خیرات نیست بل بخاطرامنیت خودشان بسیارمهم است.»

کابل روز شنبه میزبان برگذاری نشست جهانی ازهفته صلح و سالگرد ترور استاد برهان الدین ربانی بوده است، در این نشست بسیاری ازنماینده گان کشورهای جهان برای دریافت راه حل ها به معضل افغانستان گرد آمده اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 179
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 396
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,297
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,616
  • بازدید ماه : 3,616
  • بازدید سال : 88,515
  • بازدید کلی : 941,801
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم