loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 551 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

alt

روز نامۀ تلیگراف بریتانیا روز یک شنبه نگاشته است که تحریک طالبان پاکستان امنیت راه پیمایی هواداران تحریک انصاف این کشور را دروزیرستان تامین خواهد کرد.

هرچند پیش ازاین تحریک طالبان پاکستان هشدارداده بود که اگرتحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان دروزیرستان شمالی برضد ادامۀ حمله های هواپیماهای بدون سرنشین راه پیمایی کنند، انتحارکننده گان این تحریک عمران خان را آماج قرارخواهندداد، زیرا ازدیدگاه طالبان وی یک فرد سیکولاراست.

اما روزنامۀ تلیگراف بریتانیا می نویسد که موقف طالبان پاکستانی دربرابرعمران خان اکنون به گونه کامل تغییرکرده است.

درهمین حال رهبر تحریک انصاف، عمران خان در یک نشست خبری در پاکستان این گفته ها را تائید می کند اما از دولت می خواهد تا شرایط را برای خبرنگاران مساعد نماید تا خبرنگاران بتواند این راه پیمایی را در پوشش بیاورند.

آقای عمران خان گفته است که:« ما از هیچ جانبی احساس خطر نمی کنیم، اما دولت باید در راستای تا امین امنیت خبرنگاران در اثنای راه پیمایی گام های موثر بردارد تا خبرنگاران بتوانند این راه پیمایی را در پوشش خود قرار بدهند.»

یک سخنگوی تحریک طالبان پاکستان گفته است که این تحریک وتحریک انصاف برضد حمله های هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحد امریکا بربخش های قبایلی پاکستان، موقف یکسان دارند.

سخنگوی تحریک طالبان پاکستان گفته است که:« ما حاضر هستیم تا برای شان تدابیر لازم امنیتی فراهم نمایم. ما از خواست عمران خان برای توقف حملات هوا پیماهای بدون سرنشین حمایت می کنیم بخاطریکه این حملات نقضد حاکمیت برخاک ما می باشد.»

ادارۀ روزنامه نگاری تحقیقی درلندن گفته است که از سال ۲۰۰۴ میلادی تا کنون ۳۴۶ بار حملات هوایی بدون سرنشین امریکا برمناطق قبایلی پاکستان صورت گرفته که در آن ۲۵۷۰ تن کشته شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 193
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 412
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,575
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,894
  • بازدید ماه : 3,894
  • بازدید سال : 88,793
  • بازدید کلی : 942,079
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم