loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 329 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)
مقام های محلی در ولایت بادغیس از پیوستن 2 سرباز پولیس محلی، به گروه طالبان در ولسوالی "قادس" این ولایت خبر دادند.
به گفته آنان این سربازان، روز گذشته (شنبه) از پوسته امنیتی شان در این ولسوالی فرار کرده و به گروه طالبان پیوسته اند.
میرزا علی خان، ولسوال قادس ولایت بادغیس به خبرگزاری بخدی گفت که این دو سرباز پولیس محلی، پیشتر نیز با افراد گروه طالبان ملاقات هایی داشته اند. مقام های محلی در ولایت بادغیس از پیوستن شماری سرباز پولیس محلی، به گروه طالبان در ولسوالی قادس این ولایت خبر دادند. مقام های محلی در ولایت بادغیس از پیوستن شماری سرباز پولیس محلی، به گروه طالبان در ولسوالی قادس این ولایت خبر دادند.
بادغیس در غرب کشور از ولایات نسبتا امن کشور است که مخالفان مسلح دولت در شماری از ولسوالی های آن نفوذ گسترده دارند.
پیشتر نیز شماری از سربازان پولیس محلی در این ولایت به گروه های مسلح مخالف دولت پیوسته بودند.
ولسوال قادس می گوید که این دو سرباز فراری مربوط به پوسته امنیتی قریه "دره بوم" بوده اند.
به گفته او تحقیقات جدی پولیس در این زمینه آغاز شده است.
آقای علی خان تاکید کرد که این سربازان فراری، مقداری سلاح و مهمات را نیز با خود برده اند.
به تازگی گروه طالبان ادعا کردند که بیش از 72 سرباز پولیس محلی در ولایت بادغیس به گروه آنان پیوسته اند.
عدم تعهد به نظام و فرار سربازان پولیس محلی (اربکی) از قطعات نظامیان افغان و پیوستن آنان به گروه های شورشی، اخیرا نگرانی شماری از مسئولان امنیتی ولایت بادغیس را برانگیخته است.
شماری از آگاهان مسایل نظامی بر این باورند که پولیس محلی در ولایت بادغیس، تا کنون متعهد و مورد اطمینان مردم نیستند.
مسوولان محلی در باغیس می گویند که در جریان 2 ماه گذشته، این دومین بار است که شمار محدودی از سربازان پولیس محلی از قطعات شان فرار می کنند.
بر اساس آمارهای ارائه شده، از آغاز سال جاری تا کنون بیش از 12سرباز پولیس محلی تنها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس به گروه طالبان پیوسته اند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 119
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 174
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 241
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,560
  • بازدید ماه : 2,560
  • بازدید سال : 87,459
  • بازدید کلی : 940,745
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم