loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 331 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

مقام ها در وزارت صحت عامه امروز (سه شنبه) با نشر خبرنامه ای، از نابودی بیش از 35 تن ادویه تاریخ گذشته و بی کیفیت خبر دادند.

مقام ها در وزارت صحت عامه با نشر خبرنامه ای، از نابودی بیش از 35 تن ادویه تاریخ گذشته و بی کیفیت خبر دادند. مقام ها در وزارت صحت عامه با نشر خبرنامه ای، از نابودی بیش از 35 تن ادویه تاریخ گذشته و بی کیفیت خبر دادند.
براساس خبرنامه، این ادویه ها از شرکت های تولید کننده و دوا فروشی های شهر کابل جمع آوری شده است.
اخیرا خرید و فروش ادویه های بی کیفیت در سطح شهر کابل افزایش چشم گیر یافته است.
شماری از داکتران در کابل، عدم کنترول در مرزهای کشور و کم توجهی برخی مسئولان ریاست فارمسی، را عامل اصلی افزایش دوا های بی کیفیت در کابل عنوان می کنند.
با این حال، مسئولان وزارت صحت عامه، از تمام شرکت های تولید کننده و دوافروشی ها می خواهد تا از فروش اینگونه ادویه ها خود داری کنند.
آنان هشدار می دهند که با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.
در این خبرنامه آمده است که این دواها در منطقه "بت خاک" شهر کابل و دور از اماکن مسکونی با حضور نمایندگانی از لوی سارنوالی و ریاست امنیت ملی آتش زده شدند.
مسئولان وزارت صحت عامه می گویند که کمپاینی را به منظور آگاهی دهی به مردم و جمع آوری ادویه های بی کیفیت از سطح شهر، راه اندازی کرده بودند.
به گفته آنان، در نتیجه این کمپاین تا کنون صدها تن ادویه بی کیفیت از دوار فروشی های سطح شهر جمع آوری شده است.
پیشتر نیز مسئولان وزارت صحت عامه به همکاری ماموران امنیتی، بیش از  10 تن ادویه غیر مجاز و بی کیفیت را از منطقه "بینی حصار" شهر کابل کشف و ضبط کرده بودند.
برنامه جمع آوری ادویه های بی کیفیت در سطح شهر کابل در حالی از سوی وزارت صحت عامه روی دست گرفته شده است که شماری از باشندگان کابل، از افزایش اینگونه ادویه ها در شهر، به شدت ابراز نگرانی می کنند.
آنان می گویند که برخی دوا فروشی ها با نرخ بسیار بالا دواهای بی کیفیت را بالای مردم به فروش می رسانند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 176
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 417
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,744
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,063
  • بازدید ماه : 4,063
  • بازدید سال : 88,962
  • بازدید کلی : 942,248
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم